عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اروپا برخلاف ادعاهایش عملا خارج از اراده آمریکا قدمی برنمی‌دارد و بر این اساس نباید انتظاری غیر از کاهش تعهدات برجامی از ایران داشته باشند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدحسین فرهنگی با اشاره به لزوم اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی و تکمیل رویکرد مقاومت و اقدام متقابل ایران، اظهار داشت: اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی بر اساس مفاد این توافق‌نامه است و در برجام پیش‌بینی شده است که در صورتی که هر یک از کشورها در اجرای تعهداتشان کوتاهی کنند، دیگر کشورهای عضو برجام می‌توانند تعهدات خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: از ابتدای برجام، عملا گامی از سوی طرف مقابل برداشته نشد بلکه آنان شرایط سخت‌گیرانه‌ای را علیه ایران دنبال کردند و بر این اساس کاملا طبیعی است که آنان نباید انتظاری غیر از کاهش تعهدات برجامی از ایران داشته باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: طرف مقابل تاکنون فرصت کافی برای اجرای برجام داشته و از این پس هم خواهد داشت و هر زمانی هم که آنان به تعهداتشان بازگردند، ایران می‌تواند در این تصمیم خود مبنی بر کاهش تعهدات تجدیدنظر کند.

فرهنگی با بیان اینکه اقدامات جمهوری اسلامی برای کاهش تعهدات در چارچوب همان برجامی است که طرف مقابل برای اعمال نظرات خودش به جمهوری اسلامی تحمیل کرد، گفت: ما در مقابل دولت زورگوی آمریکا هستیم و اروپا هم برخلاف ادعاهایش عملا خارج از اراده آمریکا قدمی برنمی‌دارد.

وی ادامه داد: در شرایطی که در معاملات عادی که بین مردم در جریان است طرفی که ضرر می‌بیند، تقاضای ضرر و زیان می‌کند، چگونه است که هیچ یک از کشورهای مقابل ما در برجام پاسخگوی آسیب‌هایی که به اقتصاد کشورمان وارد کرده‌اند، نیستند؟

فرهنگی خاطرنشان کرد: بنابراین در این شرایط جمهوری اسلامی حق دارد که بدبینانه به مواضع و اقدامات طرف مقابل نگاه کند.