ترامپ می داند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و سیاست فشار حداکثری علیه این کشور برایش پیامدهای خوشی نداشته است و نخواهد داشت و وقت انعطاف پذیری رسیده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین در گزارشی تحلیلی در مورد اخراج «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا از کاخ سفید نوشت خروج جان بولتون از کاخ سفید نشانه شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران، کره شمالی و چین است.

این نشریه روز پنجشنبه در مطلبی خاطر نشان کرد از ۵۰۰ روز قبل که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بولتون را مشاور امنیت ملی این کشور کرد، سیاست فشار حداکثری که بولتون نماینده آن بود و البته برخی از مهره های دیگر هنوز این سیاست را دنبال می کنند، باعث بروز تنش های بی سابقه ای شد.

«دیائو دامینگ» کارشناس دانشگاه خلق در پکن می گوید بولتون از جمله تندروهایی بود که می خواست بیشترین فشارها بر ایران وارد شود او بخصوص در مورد ایران فشار زیادی اعمال می کرد.

او می افزاید همین مساله نه تنها باعث بروز نتایج مثبت برای واشنگتن نشد بلکه موجب شد تا تنش ها در عرصه بین المللی و منطقه ای افزایش یابد.

این کارشناس چینی بر این باور است که بولتون نماینده فشار حداکثری آمریکا بود او با سیاست های تند خود در برابر چین، کره شمالی و ایران باعث شد تا آسیای شرقی، شبه جزیره کره و منطقه خلیج فارس متشنج شود.

به گفته وی دیدگاه های بولتون برای فشار بر ایران هیچ خریداری نداشت نه تنها چین و روسیه با او مخالفت می کردند بلکه کشورهای اروپایی نیز مایل نبودند آمریکا تا این اندازه بر ایران فشار وارد  کند. 

روزنامه می نویسد ترامپ می داند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و سیاست فشار حداکثری علیه این کشور برایش پیامدهای خوشی نداشته است و نخواهد داشت و وقت انعطاف پذیری رسیده است.

گلوبال تایمز شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا را مورد توجه قرار داده و رفتن بولتون از تیم ترامپ را معلول همین شرایط دانست و افزود که امروز بسیاری از مردم بر این باورند که دیگر تندروهای کاخ سفید نیز باید آن را ترک کنند.