گروه استان‌ها امام‌ جمعه قم با بیان اینکه ‌فریب چراغ سبز ترامپ برای مذاکره را نمی‌خورد، گفت: از دستگاه دیپلماسی درخواست می‌کنیم با چشم‌های بازتر عمل کرده و نگاه آن‌ها به رهبر معظم انقلاب باشد.

امام‌ جمعه قم: ‌فریب چراغ سبز ترامپ برای مذاکره را نمی‌خوریم‌؛ دستگاه دیپلماسی با چشم باز عمل کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد،با اشاره به اهمیت نهضت عاشورا اظهار داشت: امروز پیام مقاومت از عاشورا به همه‌جا سرایت کرده و ماندگار شده است.

وی با اشاره به آثار و برکات ترویج پیام نهضت عاشورا افزود: سید حسن نصرالله گفت که با مقام معظم رهبری پیمان بسته و تا آخر با ایشان خواهیم بود.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: در روابط خارجی دارای چند رابطه هستیم که نخستین رابطه با جبهه مقاومت است که باید دوستانه باشد،رابطه دیگر با کشورهایی است که مستقل عمل می‌کنند که کشورهای چین و روسیه ازجمله این کشورها هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: لایه سوم از روابط با کشورهای کوچک است و لایه بعدی نیز با کشورهای اروپایی است که رابطه سالم و دوستانه‌ای نیست، کشورمان رابطه با اروپا را نبسته است ولی تجربه تلخی از رابطه با آن‌ها داریم و درزمینهٔ برجام بدعهدی کرده وعده‌های پوشالی دادند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به بدعهدی کشورهای اروپایی ادامه داد: ایران اسلامی برای اروپایی‌ها احترام قائل شد ولی آن‌ها هرروز یک‌سخن گفته و وعده‌های دروغ دادند، دولت و مسئولان باید در برابر اروپایی‌ها با دقت عمل کنند.

استاد حوزه علمیه ابزار کرد: از دستگاه دیپلماسی درخواست می‌کنیم با چشم‌های بازتر عمل کرده و نگاه آن‌ها به رهبر معظم انقلاب باشد، تجربه برجام راداریم و جاهایی به‌دقت رعایت نکردیم و شاهد نقض وعده زشت از سوی ترامپ بودیم.

آیت‌الله اعرافی افزود: سخت‌ترین تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را متحمل شدیم ولی تحریم‌هایی که به گمان دشمن انقلاب اسلامی را از پای درمی‌آورد این توان را نداشت و در سایه تحریم قدرت دفاعی ایران اسلامی افزایش چشم‌گیری داشت.

وی تصریح کرد: دنیا و دشمنان بدانند ملت ایران سختی زیادی را متحمل شده ولی از عاشورا الهام گرفته و در برابر سختی‌ها مقاومت می‌کند ولی در برابر آرمان‌های خود تا آخر ایستادگی می‌کند.

امام‌جمعه قم گفت: راه پیروزی و موفقیت در برابر مشکلات و تحریم‌ها این است که سخن مقام معظم رهبری اصل باشد و هیچ‌گاه نترسیم و به ملت تکیه کرده و هوشمند و دقیق ترفند دشمن را بشناسیم، اروپایی‌ها و آمریکا بدانند ایران فریب چراغ سبز ترامپ برای مذاکره را نمی‌خورد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: ملت ایران راه خود را به‌خوبی انتخاب کرده و جهان اسلام و دنیا بدانند بوش پدر و پسر اقداماتی کردند و ضربه زدند ولی به اهداف خود نرسیدند، به دنبال خاورمیانه بزرگ بودند و کشورهای اسلامی تجزیه شوند ولی به هدف شوم خود نرسیدند.