ترامپ گفت : تلاش ما این است که تجربه عراق را در مورد ایران تکرار نکنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال جنگ با ایران گفت: باید ببینیم دولت ایران چه کاری خواهد کرد صرف‌نظر از همه این‌ها تلاش ما این است که تجربه عراق را تکرار نکنیم.

به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پیش از ورود به ساختمان مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران درباره خروج آمریکا از قرارداد اقلیمی پاریس گفت: این مهم است می‌خواهم همه بدانند همه باید پول خرج کنند، ما این پول را دادیم همه کشورها از جمله فرانسه هم باید این پول را خرج کنند.

وی در پاسخ به خبرنگاری که می‌گفت خیلی‌ها می‌خواهند شما را به جنگ بکشانند، گفت: باید ببینیم دولت ایران چه کاری خواهد کرد صرف‌نظر از همه این‌ها تلاش ما این است که تجربه عراق را تکرار نکنیم.
بعد از این گفت و گو با خبرنگاران ترامپ سخنرانی خود را در صحن اصلی آغاز کرد.دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل باردیگر لفاظی ها و اتهامات کهنه و تکراری خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران نخستین حامی تروریسم در دنیاست و این کشور در تنور جنگ های سوریه و یمن می دمد.
رییس جمهوری آمریکا که به عنوان سومین سخنران هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در   جمع شماری از سران کشورهای شرکت کننده سخن می گفت ؛ بدون ارایه هیچ گونه سند و مدرکی ؛ ایران را به دخالت در حمله به تاسیسات نفتی عربستان متهم کرد و گفت که تحریم ها علیه بانک مرکزی ایران ؛ واکنشی به این اقدام جمهوری اسلامی بوده است .

 ترامپ  با تکرار ادعاهای خود و بدون اشاره به 15 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره پایبندی ایران به برجام ، مدعی شد که ایران در راستای دستیابی به سلاح هسته ای گام برمی دارد و ایالات متحده اجازه نمی دهد که ایران به چنین سلاحی دست یابد.

وی با نادیده انگاشتن ؛ نظارت ها و بازدید کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران گفت : تاریخ اعتبار برجام بزودی منقضی خواهد شد و  این توافق اجازه بازدید را ندارد و بعد از خروج آمریکا از برجام ؛ ایران با امید رهایی از تحریم ها ؛ دست به تجاوزگری زده است .

رییس جمهوری آمریکا باردیگر از تداوم تحریم ها علیه ملت ایران سخن گفت و افزود : تا زمانیکه رفتار ایران ادامه داشته باشد ؛ تحریم ها نه تنها لغو نمی شود بلکه بیشتر هم خواهد شد .