المیادین نوشت: هدف سفر عبدالمهدی به عربستان میانجیگری میان ریاض و تهران است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شبکه خبری المیادین سه شنبه شب به نقل از منابع آگاه گزارش داد که هدف «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق از سفر به عربستان سعودی، انجام میانجیگری میان ریاض و تهران است.

به گزارش المیادین، منابع آگاه افزودند: میانجیگری عراق با هدف انجام دیداری میان رهبران ایران و عربستان سعودی در بغداد صورت می گیرد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق قرار است روز چهارشنبه برای سفری چند ساعته به عربستان برود.

پیش تر مرکز اطلاع رسانی دفتر نخست وزیر عراق در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که نخست وزیر عراق در این سفر قرار است با سلمان پادشاه عربستان و "محمد بن سلمان" ولیعهد این کشور دیدار و گفت‌ وگو کند.

بحث درباره روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و کوشش های جاری در کاهش تنش، موضع ثابت عراق برای  ایفای  نقشی مثبت در این زمینه و تلاش برای دور ماندن از تنش ها و درگیری های آن و همچنین برقراری  بهترین روابط با همه کشورهای همسایه، برادر و دوست خود از محورهای این دیدار اعلام شده است.

نخست وزیر عراق صبح سه‌شنبه از سفر پنج روزه خود به همراه یک هیأت بلندپایه و بزرگ سیاسی اقتصادی به کشور چین بازگشت؛ سفری که حاصل آن امضای هشت توافقنامه و یادداشت تفاهم بود.

بغداد در طول سالهای اخیر، سیاست عادی سازی و تقویت روابط و همکاری با همه همسایگان از جمله عربستان سعودی به رغم همه تنش های گذشته فی مابین را در دستور کار خود داشته است.