سخنگوی هیات رئیسه مجلس، معتقد است: با توجه به تحولات اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی به نظر می‌رسد که طرح صلح هرمز ایران در سازمان ملل مورد استقبال کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار گیرد.

طرح «صلح هرمز» مورد استقبال کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری اظهارات ضدایرانی ترامپ در سازمان ملل و پیشنهاد «صلح هرمز» جمهوری اسلامی در این فضا، گفت: طرح رئیس‌جمهور درباره صلح بر مبنای منشور سازمان ملل متحد است که هدف آن حفظ صلح و ثبات امنیت در منطقه است، متاسفانه دخالت بیگانگان امنیت منطقه را خدشه‌دار کرده است. نفوذ بیگانگان نیز قطعا به بی‌ثباتی در منطقه دامن می‌زند. لذا جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد کشورهای حاشیه خلیج فارس برای حفظ منافع و مصالح اجماع و همکاری کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این روزها نیز شاهد شیطنت‌هایی هستیم که یکی از آنها بیانیه سه کشور اروپایی (آلمان- انگلیس- فرانسه) مبنی بر مقصر دانستن ایران در حمله پهپادی به تاسیسات آرامکو است، این در حالی مطرح شده که آقای ماکرون اصرار به رفع موانع و مشکلات ایران دارد. از سوی دیگر رئیس‌جمهور نادان آمریکا به اظهارات دروغ و بی‌اساس درباره ایران پرداخته است. این اقدامات دیوار بی‌اعتمادی را بلند‌تر خواهد کرد.

مقامات ایرانی در هیچ سطحی با دولتمردان آمریکا مذاکره نخواهد داشت

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در چنین فضایی به دیدار و ملاقات با مقامات اروپایی خوشبین نیست زیرا به نظر می‌رسد که پشت این صحنه‌سازی‌ها برنامه‌های دیگری داشته باشند. تیم دیپلماسی ایران با دقت دیدار و گفتگوها در سفر نیویورک را مدیریت خواهند کرد.

عباسی معتقد است: جمهوری اسلامی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در هیچ سطحی با دولتمردان آمریکا مذاکره نخواهد داشت اما آقای روحانی در سخنرانی خود پیشنهاد صلح جمهوری اسلامی ایران را تبیین خواهد کرد.

کشورهای حاشیه خلیج فارس از پیشنهاد صلح هرمز حمایت خواهند کرد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورتی که همسایگان ایران و کشورهای جنوب خلیج فارس همکاری لازم را داشته باشند، تحقق صلح و امنیت در منطقه تسهیل خواهد شد. به نظر می‌رسد که با توجه به تحولات اخیر منطقه‌ای و بین‌المللی این کشورها از طرح جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند./

پایان پیام