​رئیس جمهوری با بیان این که ایران بخاطر منطق و استدلال هایی که دارد از مذاکره ترس ندارد و فرار نمی کند، گفت: مانع مذاکره آمریکا است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» پس از بازگشت از سازمان ملل متحد در نیویورک و در بدو ورود به تهران اظهار داشت: مانع مذاکره آمریکا است و کسی که نمی خواهد مسئله حل بشود آمریکا است و گرنه ایران به خاطر منطق و استدلال خود هیچ زمان از مذاکره فرار نمی کند ترسی هم از مذاکره ندارد.

روحانی افزود: آنها به صراحت گفته بودند که ما کل تحریم را بر می داریم اما شکل این کار قابل قبول نبود، اینکه در فضای تحریم و در بقای تحریم و در فضای مسموم فشار حداکثری، حتی در قالب ۱+۵ بخواهیم مذاکره کنیم کسی نمی تواند پیش بینی کند پایان و نتیجه این مذاکره چه خواهد بود.

رئیس جمهوری افزود: به سران کشورهای اروپایی گفتیم اگر یک فضای آزاد و عادلانه ایجاد شود ما برای مذاکره آماده ایم. به سران اروپا گفتم که می پرسیدند چه زمانی برای مذاکره و جلسه ۱+۵ آماده هستید، اعلام کردیم «همین یک ساعت آینده»؛ شما این فضا را درست کنید این فضای مسموم و سم را بردارید ما یک ساعت آینده برای حضور در جلسه ۱+۵ آماده ایم.