آمریکا قطعا دلش به حال عربستان و سایر هم پیمانانش نمی سوزد بلکه تنها به دنبال منافع خود است. آمریکایی ها اذعان کردند تا زمانی از عربستان حمایت می کنند که برای آنان فایده داشته باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان بداند که آمریکا دردی از آنان دوا نمی کند بلکه این کشورهای منطقه هستند که می توانند در راستای امنیت و ثبات منطقه نقش آفرین باشند.

حسن بهرام نیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیشنهاد ایران برای آمادگی برای امضای توافقنامه عدم تجاوز به همسایگان و برقراری روابط دوستانه با آنان، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از روز اول اعلام کرد که با تمام کشورها دوست و برادر بوده و حاضر است با آنان روابط دیپلماتیک و تجاری برقرار کند. حتی در خصوص ارتباط با آمریکا نیز اگر این کشور از سیاست های خصمانه خود دست بردارد ایران مشکلی با آن ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: برقراری روابط دوستانه و دیپلماتیک با کشورها به ویژه کشورهای همجوار و اسلامی از سیاست های راهبردی و بنیادی جمهوری اسلامی ایران است. اکنون نیز اگر عربستان به جای تلاش برای جلب کمک آمریکایی ها به سمت ایران بیاید قطعا هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ امنیتی به نفع آنان خواهد بود. ایران و عربستان می توانند با تعامل ثبات امنیتی در منطقه ایجاد کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: ایران همواره در تلاش بوده تا با همسایگان خود روابط دیپلماتیک و تجاری خوبی برقرار کند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و عده ای از حسن همجواری سوءاستفاده کنند. عربستان یک کشور اسلامی است و هر ساله در ایام حج یک کنگره اسلامی در این کشور شکل می گیرد که عربستان باید از این ظرفیت خود  استفاده کند.

بهرام نیا در پایان با تاکید بر اینکه عقل و منطق حکم می کند عربستان دست دوستی به ایران بدهد، گفت: آمریکا قطعا دلش به حال عربستان و سایر هم پیمانانش نمی سوزد بلکه تنها به دنبال منافع خود است. آمریکایی ها اذعان کردند تا زمانی از عربستان حمایت می کنند که برای آنان فایده داشته باشد. این یک هشدار جدی به عربستان است که آگاه باشد آمریکا دردی از آنان دوا  نمی کند بلکه این کشورهای منطقه هستند که می توانند در راستای امنیت و ثبات منطقه نقش آفرین باشند.