نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:اروپا در مقابل آمریکا توان و اختیار لازم را ندارد و جرات نمی کند سیاستی خلاف این کشور داشته باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خانه ملت، تصریح کرد:اگر اروپایی ها توان عمل به تعهدات خود را در برجام ندارند نباید انتظار داشته باشند جمهوری اسلامی در جاده ای یکطرفه گام بردارد و برجام را مستقل از سایر طرف ها اجرا کند.
وی افزود:انتظارات اروپایی ها از ایران کاملا بیهوده و بی پایه است و باید بدانند اگر همانطور که در یکسال اخیر عمل کرده اند عمل کنند ما گام های بعدی کاهش تعهدات برجامی را محکم بر خواهیم داشت ومنتظر وقت کشی اروپایی – آمریکایی نمی مانیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:اروپایی ها مستقل از آمریکا نیستند و اقدامات آنها چیزی است که توسط آمریکا دیکته شده و به همین دلیل است کشوری قدرتنمد و پیشرفته مثل آلمان لغو تحریم ها برای ادامه مذاکرات را بی اساس و غیر منطقی میخواند و انها بدانند اگر جرات اعمال سیاست های خود رات ندارند ما این جرات را داریم و بر اساس مصلحت و حکمت هر اقدامی لازم باشد انجام می دهیم.

سناریوی آمریکا و اروپا، حفظ ایران در برجام بود

در همنی حال سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با این یقین که خروج ترامپ از برجام موجب خروج  ایران از برجام خارج نخواهد شد، سناریوی پلیس خوب و پلیس بد را طی ۱۷ ماه گذشته بازی کردند، گفته است: بر اساس این سناریو اروپا باید ایران را در برجام نگه می‌داشت و در مقابل آمریکا، فشار فزاینده روانی، تحریمی و اقتصادی علیه ایران را سازماندهی می کرد.  وی افزود: طبق این سناریو اروپا در عمل با آمریکا در زمینه تحریم ایران همکاری اما با زبان و دیپلماسی، ایران را در برجام نگه داشت. 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپا تلاش داشت با ترساندن ایران از «مکانیسم ماشه» که در برجام پیش‌بینی شده بود از یک سو و وعده و وعید از سوی دیگر، ما را در برجام نگاه دارد. تقسیم کاری بین اروپا و آمریکا انجام شد که هدف اصلی آن فروپاشی نظام اقتصادی ایران و ایجاد فضای روانی و شورش مدنی در ایران بود.  رئیس فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا اظهار داشت: اجرای این سناریو تا زمانی که جمهوری اسلامی و جریان مقاومت نسبت به لزوم باقی ماندن ایران در برجام تاکید داشتند، ادامه داشت. تا اینکه جمهوری اسلامی استراتژی مقاومت فعال را در دستور کار خود قرار داد و جریان مقاومت نیز در منطقه نقش آفرینی فعال نمود، حماس در فلسطین، حزب‌الله لبنان در منطقه و انصارالله در یمن در این زمینه نقش مهمی ایفا کردند. 

جبهه مقاومت در منطقه، ایران را از لاک دفاعی بیرون آوردند

  وی با بیان اینکه ایران با اجرای استراتژی مقاومت فعال از لاک دفاعی بیرون آمد، گفت: در این شرایط استراتژی تقسیم کار اروپا و آمریکا به پایان کار خود رسید و با ورود ایران به فاز مقاومت فعال، سناریوی پلیس خوب و پلیس بد غرب شکست خورد. 
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: استراتژی پلیس خوب و پلیس بد تا زمانی برای اروپا و آمریکا معنا داشت که بتوانند ایران را در لاک دفاعی نگه دارند، در این شرایط گذر زمان به نفع غرب بود زیرا  تاثیرات تحریم در اقتصاد ایران بروز و ظهور بیشتری پیدا کرده و نارضایتی های اجتماعی افزایش می یافت. منافقین و فضای مجازی رسانه های غرب نیز در این راستا سازماندهی شده بودند. 
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: پس از اتخاذ استراتژی کنش و مقاومت فعال از سوی جمهوری اسلامی، اروپا و آمریکا در یافتند که دیگر  گذر زمان به نفع آن ها نیست، بنابراین دیگر معنا ندارد که اروپایی ها در کنار ایران ژست دوستانه بگیرند و باید تغییر فاز دهند و علنا در کنار آمریکایی‌ها بایستند تا بتوانند اجماع بین المللی علیه ایران ایجاد کنند و فشار فزاینده ای را به ایران وارد آورند.