عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس، قاطعانه خواهان اقدامات متقابل و مقابله به مثل با اقدامات خصمانه آمریکا هستند، نسبت به اجرا نشدن قوانین مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا از سوی دولت انتقاد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از دولت برای اجرا نکردن قوانین مصوب مجلس در جهت مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا، گفت: قوانین متعددی در مجلس در راستای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا، هم در دوره دهم و هم در دوره یازدهم، در مجلس تصویب شده، اما تاکنون هیچ‌کدام از سوی دولت اجرا نشده است.

وی همچنین به مصوبات مجلس در دور دوره‌های گذشته برای اقدامات متقابل در قبال رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملت ایران اشاره و تأکید کرد: در دوره‌‌های قبلی، مجلس مصوباتی برای الزام دولت در جهت مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا داشته که از این طریق، نظارت‌های مجلس برای اجرای این قوانین و مصوبات تقویت می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس، قاطعانه خواهان اقدامات متقابل و مقابله به مثل با اقدامات خصمانه آمریکا هستند، گفت: در این راستا برنامه‌هایی نیز پیگیری و طرح‌ریزی شده که باید از سوی دولت اجرا شود.

حسن‌بیکی به برخی از قوانین مصوب مجلس برای مقابله با اقدامات آمریکا اشاره و تصیرح کرد: قوانین اقدام قانون متقابل در برابر اقدامات خصمانه آمریکا، درخواست اقدام متقابل دولت جمهوری اسلامی برای پرداخت خسارات شیمیایی‌‌ها، پیگیری مطالبات و خساراتی که به افرادی که توسط گروهک‌های مورد حمایت آمریکا ترور شده‌اند و نیز خساراتی که در نقض حقوق بشر به ملت‌های منطقه وارد شده، از جمله قوانین مصوب مجلس است که در جهت مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا تصویب شده، اما اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: مجلس باید بُعد نظارتی برای حُسن اجرای قوانین ضد آمریکایی را تقویت کند، زیرا این قوانین الزام‌آور است و باید حتما اجرا شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: براساش مصوبه مجلس، در تمامی این مصوبات، وزارت امور خارجه ملزم شده که هر 6 ماه یک بار گزارشی به مجلس از روند اجرای قوانین ارائه کند، اما تاکنون این امر محقق نشده و اقدام موثری نیز برای پیگیری مصوبات مجلس انجام نشده است.