عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود مسئله مذاکره با آمریکا را کاملا تبیین کردند و قطعا، فرمایشات ایشان در همه مسائل به ویژه مسئله مذاکره با آمریکا فصل الخطاب است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محسن کوهکن ریزی در گفت‌وگو با خانه ملت، در پاسخ به سوالی با توجه به اینکه رهبری فرمایشات خود را در مسئله مذاکره با آمریکا تبیین کردند، دولت چه اصراری بر مذاکره مجدد با آمریکا دارد، اشاره و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود مسئله مذاکره با آمریکا را کاملا تبیین کردند و برداشت ما از سخنان ایشان این است که اصلا طرح مذاکره، منهای هر موضوعی که بخواهد در مذاکره مطرح شود، یک طرفند از سوی آمریکا است و قطعا، فرمایشات ایشان در همه مسائل به ویژه مسئله مذاکره با آمریکا فصل الخطاب است.

سخنان رهبری دررابطه با مذاکره با آمریکا بسیار اندیشمندانه و عمیق تبیین شدند

وی در ادامه افزود: وقتی که چنین نقشه‌ای را رهبر معظم انقلاب این‌گونه ترسیم و تبیین می‌کنند؛ دیگر نیازی نیست که ما بگوییم اگر آمریکا این کار را انجام بدهد و یا اینکه انجام ندهد، مذاکره می‌کنیم، به نظر من مطرح کردن این‌گونه مسائل در چارچوب فرمایشات رهبری نمی‌گنجند؛ چرا که سخنان رهبری دررابطه با مذاکره با آمریکا بسیار اندیشمندانه و عمیق تبیین شدند.

آمریکا فقط به دنبال تامین منافع خود است

نماینده مردم لنجان تصریح کرد: ایران اسلامی در این چهل سال اخیر با دشمنی به نام آمریکا مواجه شده است که فقط به دنبال تامین منافع خود می‌رود؛ بنابراین در این سال‌های گذشته هم به هیچ تعهدی پایبند نبوده است که به نمونه بارز اخیر آن هم می‌توان به برجام اشاره کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به عدم اعتماد به آمریکایی‌ها اشاره و اظهار کرد: تحت هیچ‌گونه شرایطی نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ چرا که وقتی به یک معاهده بین‌المللی مثل برجام پایبند نیستند، انتظار دارید که به معاهده‌های بعدی پایبند باشند.

جمهوری اسلامی ایران از قدرت بالایی در منطقه برخوردار است

این نماینده مردم به دست برتر ایران در منطقه خاورمیانه اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از قدرت بالایی در منطقه برخوردار است و قطعا مذاکره با آمریکا مناسب نیست؛ چرا که اگر مذاکره انجام شود، دست برتر بودن ما در منطقه زیر سوال خواهد رفت و دقیقا آمریکا به هدف اصلی خود خواهد رسید.

این جای سوال دارد که اگر آمریکا سخن از مذاکره به میان میآورید؛ چرا در همان لحظه استارت تحریم ها را می‌زند

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها هر زمانی که صحبت از مذاکره کردند، اتفاقا در همان زمان هم تحریم‌ها را علیه کشورمان بیشتر کردند و این جای سوال دارد که اگر آمریکایی‌ها سخن از مذاکره به میان میآورید؛ پس چرا در همان ساعت، شروع به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌کنید.

باید همه در مسئله عدم مذاکره با آمریکا هم صدا باشیم

نماینده مردم لنجان تاکید کرد: باید همه در مسئله عدم مذاکره هم صدا باشیم و مذاکره را خط قرمز خود بدانیم، آن زمان همگی عقب نشینی غربی‌ها را مشاهده خواهیم کرد، در این 40 سال اخیر هر زمان که در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کردیم، سربلند از معرکه‌ها بیرون آمده‌ایم./