فیلم سینمایی «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» که محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است، در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورد.

 «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» کلید خورد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم،«سگ‌ها دیشب نخوابیدند»، این فیلم دومین همکاری مشترک رامین رسولی نویسنده و کارگردان افغانستانی تبعه هلند و سیاوش حقیقی در مقام تهیه‌کننده بعد از فیلم سینمایی «لینا» است.

این فیلم که محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است، همزمان با عید سعید فطر در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورد.

عاطفه امینی، فهیم ابراهیمی، امیرحسین صادقی، فاطمه خدادادی، قاسم علیزاده، صغری بیات، اردلان برسی، یارمحمد نصیر محمدی، پارسا حسینی و امین میری بازیگران «سگ‌ها دیشب نخوابیدند» هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زندگی در روستایی دورافتاده و فراموش‌شده در افغانستان که در تصرف طالبان است، با ورود یک سرباز آمریکایی که هلیکوپترش در نزدیکی آن روستا سقوط کرده و توسط دختری روستایی به آنجا آورده می‌شود،‌ دچار تغییر می‌شود.

برخی دیگر از عوامل فیلم عبارتند از: مدیر تولید: محمدهادی حیدری، مدیر فیلمبرداری: حسین حاجی‌زاده صفار، مدیر صدابرداری: علی ذوالفقاری، تدوین: بهاره بعیدی مشهدی‌نژاد، برنامه‌ریز و بازیگردان: شهرام علی شریفی، دستیاران کارگردان: لاله رحیمیان، مهسا آبیز، سرمایه‌گذاران: سید محمد احمدی، رامین رسولی، سیاوش حقیقی.

پیش از این فیلم‌های «شکستن همزمان بیست استخوان» و «رفتن» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی برادران محمودی، به صورت مشترک توسط ایران و افغانستان ساخته شده است.

انتهای پیام/