وزیر علوم گفت: با استخراج اطلاعات حافظه‌های کامپیوتر و پرونده های ضبط شده از شرکت‌های فروش پایان‌نامه، اسامی افراد سفارش‌دهنده با موضوعات پایان‌نامه‌ها مشخص شده است.

 وزیر علوم: اسامی خریداران خیابانی پایان نامه مشخص شده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، کاربران فارس من با ثبت سوژه ای با عنوان « جلوی فروش و تبلیغات پایان نامه و مقاله در سطح خیابان را بگیرید » خواستار مقابله با این موضوع شده‌اند.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌ وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که چند هفته قبل نخستین برخورد با متخلفان فروش پایان نامه انجام شد و وعده داده شد که مرحله برخورد بعدی هم به زودی انجام خواهد شد این موضوع به کجا رسید؟ گفت: برخورد با متخلفان فروش پایان‌نامه همچنان در جریان است.

وی توضیح داد: در برخورد قبلی از اسنادی از شرکت های ارائه دهنده خدمات فروش پایان نامه جمع آوری شده بود که شامل تعداد زیادی شامل حافظه های کامپیوتر، پوشه ها و پرونده ها بود.

غلامی تصریح کرد: هم‌اکنون مطالب حافظه های کامپیوتر استخراج و پرونده ها بررسی شده است و تقریباً اکثر اسامی افرادی که سفارش پایان نامه داده بودند و موضوعات آنها مشخص شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مرحله دوم برخورد با متخلفان فروش پایان‌نامه را هم با نیروی انتظامی و قوه قضاییه در حال پیگیری هستیم و به زودی انجام می‌شود، اکنون بیشتر منتظریم که آیین نامه اجرایی قانون مقابله با تقلب و تخلفات علمی توسط دولت ابلاغ شود.

انتهای پیام/