بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری، ایران با 49 درصد رشد پس از اکوادور در رتبه دوم سریع‌ترین کشورها از حیث رشد جذب گردشگر خارجی قرار گرفت.

ایران در رتبه دوم "سریع‌ترین رشد گردشگری جهان"
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، گردشگری ایران که در سال 2017 میلادی در مجموع از ۴.۸۶۷ میلیون توریست خارجی میزبانی کرده بود، در سال 2018 توانست با ۴۹.۹ درصد رشد این رقم را به ۷.۲۹۵ میلیون نفر برساند تا پس از اکوادور با رشد 51 درصد، سریع‌ترین رشد را در میان کشورهای جهان در جذب گردشگر به نام خود ثبت کند.

کشور اکوادور در آمریکای جنوبی در فاصله زمانی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ توانسته شمار گردشگران خود را از ۱.۶ به ۲.۶ میلیون نفر افزایش دهد.

رشد ۴۹.۹ درصدی جذب گردشگر بین‌المللی در ایران در بازه زمانی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در حالی به ثبت رسیده است که پیش از آن و در فاصله زمانی ۲۰۱۷-۲۰۱۶ رشد گردشگری ایران منفی ۱.۵ درصد گزارش شده بود.

سازمان جهانی گردشگری از میزان درآمدهای گردشگری ایران در سال 2018 اطلاعاتی نداده است اما برای سال 2017 رقم ۴.۴۰۲ میلیارد دلار را به عنوان درآمد حاصل از جذب گردشگران خارجی در ایران اعلام کرده است.

درآمد گرشگری ایران در سال 2010 میلادی بر اساس اطلاعات موجود در این گزارش ۲.۴۳۸ میلیارد دلار اعلام شده است.

کشورهای مصر (۳۶ درصد)، اوگاندا (۳۱.۹ درصد)، نپال (۲۴ درصد)، اسلوونی (۲۳ درصد)، فلسطین (۲۰.۵ درصد)، ویتنام (۱۹.۹ درصد)، گرجستان (۱۶.۹ درصد)، کره جنوبی (۱۵.۱ درصد) و قطر (۱۹.۴ درصد) به ترتیب در رتبه‌های بعدی سریع‌ترین رشد در جذب گردشگر بین‌المللی قرار دارند.