ازدواج با انگیزه های مختلفی انجام می شود اما برخی انگیزه ها غلط است.

9 انگیزه غلط برای ازدواج
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انگیزه غلط برای ازدواج می تواند نتیجه کار را به جایی ببرد که با برآوردهای اولیه همخوانی ندارد.

انگیزه غلط برای ازدواج می تواند مادی باشد یا معنوی بستگی دارد که از چه زاویه ای به آن نگاه شود.

انگیزه های غلط برای ازدواج می تواند فردی باشد یا اجتماعی. هر کسی در موقعیت شخصی می تواند علت یابی کند.

انگیزه غلط برای ازدواج با هر توجیهی که باشد اشتباه است و نباید در جهت تقویت آن گام برداشت. 

زناشویی

پول نخستین انگیز غلط برای ازدواج

فرض میکنیم فردی که شما شیفته و عاشقش شده ایدشخص ثروتمند باشد که خوش به سعادتان البنة عاقلانه هم نیست که با فردی که کاملا بی پول است و هیچ قصدی هم ندارد که در آینده در تامین هزینه های زندگی سهمی داشته باشد، ازدواج کرد. مگر آن که حاضر باشید ۱۸ ساعت از روز را با کمال رضایت کار کنید تا قادر باشید مخارج سنگین زندگی را تامین کنید، اما ازدواج کردن با فردی تنها به خاطر پول، صرفنظر از احساس شما نسبت به آن فرد، تقریبا همواره اشتباه میباشد.

 

اجبار دومین انگیزه غلط برای ازدواج

50سال پیش شما چاره ای جز ازدواج در این شرایط نداشتید ( با فردی که رابطه جنسی داشته اید و منجر به بارداری شما گردیده اما امروزه خیر. مگر آنکه حقیقتا به فرد مورد نظر علاقمند باشید و حاظر باشید تا 40 سال با وی زیر یک سقف زندگی کنید، تحت فشار تصمیمی نگیرید که یک عمر پشیمانی و اندوه برایتان به بار بیاورد. اگر مردد و دو دل می باشید صبر کنید تا کودک بدنیا بیاید سپس یکه تصمیم عاقلانه و هوشیارانه اتخاذ کنید.

 

ترک خانه پدر و مادر سومین انگیزه غلط برای ازدواج

وقتی وضعیت در خانه شوعر و اندوه بار باشد، ازدواج یک راه گریز محسوب می شود. و تعجبی ندارد که بسیاری از افراد این راه گریز را انتخاب میکنند، اما معمولا این مسیری است که شما را از چاله در آورده و درون چاه می اندازد. دوام آوردن در خانه پدر و مادر یکی دو سال طولانیتر، کمتر رنج آورتر میباشد تا آنکه با نخستین پیشنهاد ازدواجی که از سوی فردی به شما داده شد و آن را پذیرفته و تن به ازدواج دهید زیرا آن وقت ممکن است آن فرد تا آخر عمر سبب رنجش و آزار شما گردد.

 

علاقه والدین شما به یک فرد، چهارمین انگیزه غلط برای ازدواج

البته جای تعجب دارد که والدین شما واقعا همسر آینده شما را دوست بدارند؛ اما دوست داشتن این فرد از سوی آنها دلیل کافی برای مد نظر قرار دادن ازدواج با آن فرد نمی باشد. سالهای آینده زمانی که آنها در گذشتند و از میان شما رفتند شما کماکان باید اسیر فرد رویاهای آنان باشید. فردی که شاید مرد و یا آن رویاهای شما نباشد.

عادت به رابطه دراز مدت پنجمین انگیزه غلط برای ازدواج

هنگامی که دو فرد برای مدتی با یکدیگر ارتباط داشته و سپس تصمیم ازدواج با یکدیگر را می گیرند، اشکالی ندارد، اما چه وقت اجباری دلیل عادت محض خطرناک میشود؟ زمانیکه دو فرد با یکدیگر ازدواج کرده اند و با از یکدیگر طلاق گرفته اند تصمیم بگیرند که شانس خودشان را مجددا امتحان کنید. مطمن باشید هرگاه بار نخست کارساز نبوده باشد بار دوم نیز کارساز نخواهد بود.

علاقه به فرزندآوری ششمین انگیزه غلط برای ازدواج

بله، صاحب فرزند شدن قویترین نیروی محرک برای بسیاری از افراد برای ازدواج میباشد. اما آیا شما حاضرید که فرزندان خود را در شرایط نه چندان ایده آل پرورش دهید؟ موضوع اینجاست که زمانی که فرزندان بزرگ میشوند و از کنار شما می روند شما مجددا با آن فرد خواهید بود. هیچ فردی کامل نیست. اما حداقل پدر و با مادری برای فرزندان خود برگزینید که بتواند برای آنان یک پدر و با مادر خوبی بوده و همچنین شما به وی علاقه داشته و برایش احترام قائل باشید و در غیر این صورت گزینه دیگری را مدنظر قرار دهید مانند یک سرپرستی و یا کودکی را به فرزند خواندگی بپذیرید.

ازدواج با فردی که تجربه رابطه جنسی با او داشتید

مواردی وجود دارد که اینگونه ازدواجها ثمر بخش بوده اند. اما معمولا این گونه ازدواجها زیاد دوام نخواهد آورد و پایه ای برای یک رابطه دراز مدت نخواهد بود. موضوع رابطه جنسی با ازدواج متفاوت می باشد. این سناریو را در نظر بگیرید: فردی که شخصی را می یابد که حاظر است به همسر و با نامزد خود خیانت کند و خود آن شخص نیز تردید نمیکند که با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار کند، مسلما رابطه آنها رابطه مستحکمی نخواهد داشت. زیرا فردی که توسط شما به فرد دیگری خیانت کرده روزی نیز به خود شما خیانت خواهد کرد.

برای فرزند خود پدر یا مادر میخواهید

اگر توانستید فرد مناسبی را بیابید که به شما تبریک میگوییم. اما اگر تردید دارید دست نگاه دارید. این برای فرزند شما به مراتب سختتر و ناگوارتر است که یک نامادری و یا ناپدری بی رحم داشته باشد تا آنکه یک پدر و یا مادر تک اما دلسوز و مهربان.

و فشار اجتماعی

تمام دوستان شما ازدواج کرده اند. اما شما هنوز مجرد هستید. اما مطمئن باشید که یکی دوتای آنها هم اکنون طلاق گرفته اند. پس خودتان باشید. هنگامی که خاله شما در مورد آنکه آیا تصمیم به ازدواج داری با خبر از شما سوال می کند به وی اعتنا نکنید. بهتر است تنها باشید تا آنکه با شخصی ازدواج کنید که سبب بدبختی شما گردد. هیچگاه تنها بخاطر آنکه متاهل هستید معیارهای خود را پایین نیاوریدمنبع: arnizeshirani