پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

بررسی-یک-احتمال؛-پرسپولیس-میتواند-سروش-را-جذب-کند؟

 سروش رفیعی در لیست مازاد الخور قرار گرفت. خبری که در این روزهای تعطیلی لیگ برتر حسابی سروصدا کرد. البته اگر پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم نبود، احتمال بازگشت سروش به ایران قطعا بیشتر مورد توجه قرار داشت.

به گزارش وب‌سایت نود، سروش رفیعی بازیکنی است که برخلاف بسیاری از جداشده‌های پرسپولیس مشکلی با هواداران و برانکو نداشت و همچنان بازیکن محبوبی است. مشکل قرمزها برای بازگرداندن هافبک تکنیکی و طراحشان فقط محرومیت از پنجره نقل و انتقالاتی است. اما آیا راهی برای پرسپولیسی شدن سروش وجود دارد و یا هواداران این تیم باید بازیکن محبوبشان را حداقل برای یک سال با پیراهن تیم دیگری ببینند؟

هوشنگ نصیرزاده، شانسی برای پرسپولیسی شدن سروش قائل نیست و به نود می‌گوید او بازیکن آزاد محسوب نمی‌شود: «باشگاه گیرنده در صورتی می‌‌تواند بازیکن را به خدمت بگیرد که یا قرارداد نداشته باشد یا قراردادش را تا تاریخ ۱۵ شهریور فسخ کرده باشد. بازیکنی که بعد از این تاریخ قراردادش را فسخ کند فقط در نیم‌فصل می‌تواند تیم جدیدی را برای خود انتخاب کند و پرسپولیس هم آن زمان از جذب بازیکن محروم است. به همین دلیل راهی برای حضور این بازیکن در پرسپولیس وجود ندارد.»

البته دکتر محمودی، کارشناس حقوقی اتحادیه فوتبال نظری مخالف این دارد و می‌گوید شاید شانسی برای بازگشت سروش رفیعی باشد. البته همه چیز منوط به نظر فیفاست: «در صورتی که سروش رفیعی قراردادش را قبل از شروع شدن فصل نقل و انتقالات و محرومیت پرسپولیس فسخ کند، این تیم بعد از استعلام از فیفا و در صورت موافقت آنها می‌تواند او را جذب کند. بعد از اعلام حکم محرومیت پرسپولیس، کسی فکر نمی‌کرد فیفا اجازه دهد پرسپولیس قبل از نقل و انتقالت زمستانی بازیکن آزاد جذب کند اما بعد از استعلام مشخص شد که این مساله منع قانونی ندارد. در مورد قضیه سروش رفیعی هم همین‌طور است و باید از فیفا استعلام گرفت.»

رفیعی یکی دیگر از حقوقدان‌های فوتبال هم صحبت‌های دکتر محمودی را تایید می‌‌کند. او می‌‌گوید که پرسپولیس شانس زیادی ندارد اما با استعلام از فیفا، ماجرا مشخص خواهد شد: «ممکن است فیفا چنین کاری را بی ارزش کردن حکم قلمداد کند و اجازه آن را ندهد. احتمال مخالفت فیفا هم با این موضوع زیاد است اما اگر سروش رفیعی فسخ کرد و اگر پرسپولیس او را خواست، باید از طریق کمیته بین الملل فدراسیون از فیفا استعلام بگیرد و فیفا، بگوید این انتقال شامل محرومیت پرسپولیس می‌شود یا منعی ندارد. مهم اینجاست هر عملی، بعد از گرفتن استعلام از فیفا باشد تا باشگاه را دچار دردسر جدیدی نکند.»

در کل می‌توان نتیجه گرفت که اگر پرسپولیس، سروش را بخواهد همه چیز منوط به تصمیم فیفا است و در صورت موافقت فیفا، شاید این بازیکن راهی برای بازگشت به تیم سابقش داشته باشد.