دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است بازی برابر پرتغال و اسپانیا عیار تیم ملی ایران را مشخص می‌کند و موجب برنامه‌ریزی بهتر برای آینده خواهد شد.

طباطبایی: برابر اسپانیا و پرتغال عیار تیم ملی مشخص می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین تیم ملی فوتبال ایران در گروه بسیار سخت و دشواری با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش قرار گرفت. هادی طباطبایی دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال درباره گروه B جام جهانی اظهار کرد: مسابقه‌های جام جهانی جایی نیست که بگوییم تیمی ضعیف‌تر از تیم دیگری است. هر تیمی که در جام جهانی حاضر می‌شود باید آمادگی لازم را از دور مقدماتی این مسابقه‌ها به دست بیاورد. برنامه‌ریزی تیم‌ها موجب افزایش توانایی آن‌ها می‌شود و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

او با اشاره به برنامه‌ریزی کی‌روش برای جام جهانی گفت: کی‌روش از چندین سال قبل روی این تیم کار می‌کند و او کاملا تیم ملی را از لیگ برتر جدا کرده است. در شرایطی که فوتبال ما ساختار مناسبی ندارد کی‌روش تیم ملی را از لیگ برتر جدا کرده و به صورت جزیره‌ای اداره می‌کند. او می‌تواند با حمایت شدن از سوی نهادهای مربوطه، تیم ملی را آماده جام جهانی کند.

دروازه‌بان سابق تیم ملی با اشاره به بازی‌های کم تعداد تیم ملی با تیم‌های بزرگ گفت: مردم واقف هستند که کی‌روش در چند سال اخیر تمایل زیادی برای بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ نداشت و معمولا با تیم‌هایی بازی می‌کرد که از پیش برنده آن‌ها بود. الان نوبت این است که خیلی خوب آماده شویم و مقابل تیم‌های بزرگ محک بخوریم. در این رقابت‌ها مشخص می‌شود که عیارمان چقدر است. می‌فهمیم که در کجای فوتبال هستیم. این دو بازی می‌تواند آینده ما را رقم بزند و به ما کمک کند که به خودمان بیاییم و برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد ایران در گروه سخت و دشواری قرار گرفته تاکید کرد: همه گروه‌ها سخت هستند. تیم‌های حاضر در این گروه از نظر اسمی هم بزرگ هستند. نمی‌توانیم این موضوع را کتمان کنیم. تیم‌هایی که در جام جهانی حضور دارند روی اسپانیا و پرتغال حساب ویژه‌ای باز کردند اما ما فرصت استفاده از این هم‌گروهی را داریم. باید یک برنامه‌ریزی خوب انجام دهیم و از همین الان به سمت این مسابقه‌ها پیش برویم.

طباطبایی درباره این که چه نوع تاکتیکی را مقابل تیم‌های گروه B مناسب می‌داند گفت: ما بازی‌های تیم ملی در چند سال اخیر را دیده‌ایم. مقابل آرژانتین یک بازی بسته و دفاعی ارائه کردیم و تلاش کردیم از ضد حمله‌ها استفاده کنیم. این تاکتیکی است که کی روش در ۵-۶ سال گذشته استفاده کرده است. او مقابل یکسری از تیم‌های ضعیف در چند سال گذشته سعی کرده تاکتیکش را عوض کند ولی مجموعا تاکتیک اصلی ما بازی بسته و استفاده از ضد حمله‌ها است.

او درباره این که آیا بازی نخست برابر مراکش را یک نقطه عطف برای ایران می‌داند، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که ما از نظر بدنی از فوتبال روز دنیا عقب هستیم و تیم‌های حاضر در جام جهانی از این حیث بهتر از ایران هستند. هر چقدر از زمان مسابقه‌ها بگذرد تیم ما از نظر بدنی ضعیف‌تر خواهد شد. خیلی‌ها شاید معتقدند بازی نخست برابر مراکش مناسب است اما در بازی‌های پایانی برابر پرتغال و اسپانیا شاید از نظر بدنی به مشکل بخوریم. با این حال دوست داشتم در بازی پایانی با مراکش روبه‌رو شویم.