روز گذشته یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان اعلام کرد که دیگر قصد دعوت از توماس مولر، جروم بواتنگ و متس هوملس به تیم ملی را ندارد.

بیانیه تند باشگاه بایرن علیه تصمیم جنجالی لوو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 یوواخیم لوو، سرمربی باتجربه تیم ملی آلمان قصد دارد در ترکیب تیمش دست به انقلابی بزرگ زده و بازیکنان باتجربه را کم کم کنار بگذارد. در همین راستا ابتدا روز گذشته نشریه بیلد مدعی شد که سرمربی ژرمن ها به همراه ماکوس سورگ و اولیور بیرهوف به شهر مونیخ سفر کرده تا تصمیم خود را به اطلاع مت هوملس، ژروم بواتنگ و توماس مولر برساند.این سه بازیکن باتجربه و مطرح بایرن مونیخ که نقش مهمی در موفقیت های تیم ملی آلمان در سالهای اخیر داشته اند، دیگر جایی در تفکرات یوواخیم لوو نداشته و قرار نیست به تیم ملی دعوت شوند.پس از ادعای بیلد، یوآخیم لوو نیز این قضیه را تایید کرد و به این ترتیب سه بازیکن مهم بایرن دیگر در تیم ملی جایی نخواهند داشت.

باشگاه بایرن در واکنش به این تصمیم یواخیم لوو بیانیه ای منتشر کرد و زمان بندی اعلام این تصمیم را زیر سوال برد: « یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان، تصمیم گرفته تا دیگر از سه بازیکن ما، توماس مولر، متنس هوملس و جروم بواتنگ دعوت نکند. اساسا ما این گونه تصمیمات ورزشی مربی تیم ملی را مورد بحت قرار نمی دهیم چرا که انتخاب بازیکنان در حیطه کار مربی قرار دارد؛ با این حال ما معتقدیم که زمان بندی اعلام تصمیم یواخیم لوو به بازیکنان و مردم درست نبوده است .

آخرین بازی تیم ملی 18 نوامبر 2018 بود و اینکه بازیکنان و مردم از چنین تصمیمی سه ماه بعد مطلع شوند، آن هم درست زمانی که بایرن در بوندسلیگا بازی حساسی مقابل ولفسبورگ پیش رو دارد و چند روز بعدتر هم باید در بازی برگشت مقابل لیورپول به میدان برود، ما را به واکنش وا داشته است. از ملاقات اعلام نشده و سر زده یوآخیم لوو و اولیور بیرهوف نیز شگفت دزه شدیم.

مولر با 100، هوملس با 70 و بواتنگ با 76 بازی ملی، بازیکنان پرافتخار آلمان هستند که سابقه قهرمانی در جام جهانی 2014 را هم دارند. بایرن برای شایستگی های ورزشی هر سه بازیکن، احترام زیادی قائل است.»