مثلث آنلاین: تقابل سرخ‌های صدر و قعر لیگ برتر فوتبال کشورمان در حالی رقم می‌خورد که سپیدرودی‌ها در غیاب علی کریمی و با سرمربیگری امپراطور سال‌های نه‌چندان دور شهر باران در برابر شاگردان پروفسور صف‌آرایی می‌کنند.

خون سرخ در جنگ بقا و صدرنشینی جاری می‌شود/ تاج‌گذاری امپراطور سابق یا بازگشت به صدر پروفسور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و پرسپولیس تهران از هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر درنبرد سرخ‌های فوتبال کشورمان به مصاف یکدیگر می‌روند.

هر دو در مرحله گذار هستند، یکی گذار از پنجره‌های بسته و دیگری گذار از دوران کریمی، پای هیچ‌یک، روی زمین نیست! اما هردو امیدوارند؛ یکی برای قهرمانی و دیگری برای بقا! کدام‌یک قربانی اراده دیگری خواهد شد؟ پرسپولیسی که تاکنون به سپیدرود امتیاز نداده یا سپیدرودی که در این سال‌ها معمولاً لقمه گلوگیری برای پرسپولیس بوده است؟

برانکو در دو فصل اخیر نشان داده راه پیروزی مقابل تیم رشتی را به‌خوبی می‌شناسد و جادوی جادوگر او را مسحور خود نمی‌کند، ولی این بار ورق برگشته است، فردی روی نیمکت سپیدرود نشسته که زمانی به امپراطور شهر باران شهره بوده است، نادر به‌خوبی می‌داند که تکرار امپراطوری در رشت مصادف با تاج‌گذاری در قلب رشتی‌ها خواهد شد.

نبرد سرخ‌های پایتخت و شمال کشور این بار بوی صلح نمی‌دهد و یکی از دو تیم قربانی خواهد شد، خون سرخ در رگ هواداران هر دو تیم جاری است ولی این بار خون یکی از دو تیم جاری خواهد شد، برای سرخ‌های شهر باران که مدت‌ها در قعر جدول جلوس کرده و هر هفته به سقوط نزدیک‌تر می‌شوند، پیروزی مقابل پرسپولیس تهران رؤیایی است که تحقق آن به یک معجزه می‌ماند.

سپیدرود مقابل تیمی تادندان‌مسلح صف‌آرایی خواهد کرد که در فصل نقل و انتقالات هر که را خواست به استخدام خود درآورد و چنان بازیکنان تراز اولی داشت که مهاجم مازادش به ستاره خط حمله دیگر تیم پایتخت تبدیل‌شده است، اما فوتبال غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و رشتی‌ها همواره در سال‌های اخیر به امید زنده بوده‌اند، آن‌ها می‌دانند ناامیدی مترادف با مرگ است!

برانکو در هفته‌های اخیر روندی نزولی در پیش‌گرفته است و نیک می‌داند که نیش رشتی‌ها شاید زهر گذشته را نداشته باشد ولی آسمان رشت هنوز ابهت خود را دارد؛ شهر فرصت‌ها، شهرت تحقق آرزوهای محال!

محرومان و مصدومان دو تیم

سپیدرود رشت بدون محروم به مصاف رقیب پایتخت‌نشین خود می‌رود، این تیم محمدرضا مهدوی کاپیتان کهنه‌کارش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و بازیکنان مطرحی نظیر پیام صادقیان یک‌طرفه قرارداد خود با سپیدرود را فسخ کردند.

در سوی مقابل پرسپولیس تهران بدون محروم وارد زمین می‌شود، علیرضا بیرانوند مهم‌ترین غایب دیدار سرنوشت‌ساز سرخ‌های فوتبال کشورمان است، وی به دلیل مصدومیت دیدار مقابل سپیدرود را از دست داد، شایان مصلح و بودیمیر دیگر غایبین سرشناس پرسپولیس در دیدار مقابل سپیدرود هستند.

تقابل دو تیم در لیگ برتر

دو تیم سپیدرود رشت و پرسپولیس تهران در لیگ‌های هفدهم و هجدهم سه دیدار مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند که هر سه دیدار با پیروزی سرخ‌های پایتخت همراه بوده است، پرسپولیس در لیگ هفدهم در رشت با نتیجه یک بر صفر و در تهران با نتیجه سه بر صفر مقابل سپیدرود به برتری دست‌یافت.

شاگردان برانکو در لیگ هجدهم در تهران با نتیجه یک بر صفر مقابل سپیدرود به برتری دست‌یافتند، این تیم در جام حذفی نیز با نتیجه یک بر صفر مقابل سپیدرود به برتری دست‌یافت.

نتایج دیدارهای اخیر دو تیم

سپیدرود در شش دیدار اخیر خود در لیگ برتر از کسب پیروزی عاجز بوده و تنها موفق به کسب سه تساوی شده است، سرخ پوشان رشتی در سه دیدار از شش دیدار اخیر خود متحمل شکست شده‌اند.

در سوی مقابل پرسپولیس تهران در شش دیدار اخیر خود سه پیروزی و دو تساوی کسب کرده و تنها یک دیدار را واگذار کرده است، این تیم با 42 امتیاز در مکان سوم لیگ برتر قرار دارد.

خون سرخ در جنگ بقا و صدرنشینی جاری می‌شود/ تاج‌گذاری امپراطور سابق یا بازگشت به صدر پروفسور

لیست بازیکنان پرسپولیس مقابل سپیدرود

وژیدار رادوشوویچ، ابوالفضل درویش‌وند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، مهدی شریفی، محمد نادری، سعید حسین‌پور، سعید کریمی، امید عالیشاه، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، مهدی ترابی، محسن ربیع‌خواه، آدام همتی، احسان حسینی، سیامک نعمتی، بشار رسن، سروش رفیعی و علی علیپور.

داوران دیدار سپیدرود - پرسپولیس

قضاوت دیدار دو تیم که از ساعت 16:30 روز شنبه بیست و پنجم اسفندماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار می‌شود بر عهده سید حسین زرگر بوده و اسد حاج‌محمدی، محمد علیپور متقی و حسن اکرمی وی را در امر قضاوت یاری می‌کنند، نظارت داوری این دیدار بر عهده مسعود مرادی است.

دیدار دو تیم با قضاوت شش داور برگزار می‌شود و علی‌اصغر مؤمنی و ایوب غلام‌زاده به‌عنوان داوران پشت دروازه در امر قضاوت، داور وسط مسابقه را یاری می‌کنند.

خون سرخ در جنگ بقا و صدرنشینی جاری می‌شود/ تاج‌گذاری امپراطور سابق یا بازگشت به صدر پروفسور

ترکیب احتمالی دو تیم

سپیدرود رشت با سیستم احتمالی 433 به میدان می‌رود، سیستم موردعلاقه دست‌نشان که حاکی از میل هجومی تیم‌های تحت هدایت وی دارد، تقابل طاهر خانی با همبازیان سابق خود بر جذابیت‌های مسابقه خواهد افزود.

در سوی برانکو ایوانکویچ با غیبت بودیمیر با سیستم احتمالی 41212 پا به میدان می‌گذارد، علی علیپور امید اول گلزنی سرخ‌های پایتخت مقابل سرخ‌های شهر باران است.

به گزارش فارس، دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و پرسپولیس تهران از هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 16:30 روز شنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه در ورزشگاه سردار جنگل رشت به قضاوت حسین زرگر به مصاف یکدیگر می‌روند.

انتهای پیام/3389