تلاش های فدراسیون فوتبال برای انتخاب مربی تیم ملی امید ادامه دارد و شاید این اتفاق تا پیش از شروع دور جدید تمرینات این تیم در کمپ تیم های ملی رخ دهد.

 گزینه جدید برای سرمربیگری تیم امید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، گزینه های فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید یحیی گل محمدی، امیر قلعه نویی، علیرضا منصوریان، مهدی مهدوی کیا و افشین قطبی بودند که حضور همه این مربیان در تیم امید هر یک به دلیلی منتفی شد تا جایی که شاید اگر زمان به عقب بازمی گشت شاید تیم امید دست به تغییر در کادر فنی نمی زد و با کرانچار به کار ادامه می داد.

یحیی گل محمدی قرارداد خود را با تیم پدیده را تمدید کرد. امیر قلعه نویی چون بعد از یحیی با او مذاکره کردند حاضر به بحث در مورد تیم امید نشد. علیرضا منصوریان اعلام کرد می خواهد در ذوب آهن بماند. مهدی مهدوی کیا اذعان داشت با تیم های پایه باشگاه هامبورگ قرارداد دارد و امکان جدایی برای او مهیا نیست و از سویی دستمزد بالای افشین قطبی منجر به این شد که هم اکنون تیم امید بدون مربی باشد. اما آنچه که مسلم است در روزهای آتی یک مربی داخلی هدایت تیم امید را برعهده خواهد گرفت و گویی کمیته فنی در حال مطالعه به روی گزینه هایی است که قبلا با تیم های پایه کار کرده اند و موفق بوده اند که یکی از این ها عباس چمنیان است.

عباس چمنیان در جام جهانی زیر 17 سال در سال 2017 به همراه تیم ملی نوجوانان تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و در این مرحله با شکست در برابر اسپانیا از حضور در جمع چهار تیم برتر جهان بازماند. از جمله بازیکنانی که در این تورنمنت درخشیدند الهیار صیادمنش بود که اوج بازی های خوب او را در برابر آلمان شاهد بودیم. در بازی ای که ایران 5 گل زد. الهیار هم اکنون بازیکن تیم فنرباغچه است و برای بازی با سوریه و کره جنوبی از سوی مارک ویلموتس به اردوی تیم ملی دعوت شده است. در ادامه تصور می شد عباس چمنیان به همراه تیمش به یک رده بالاتر بیاید اما هدایت تیم ملی جوانان به فرهاد پورغلامی محول شد و این تیم با حذف در بازی های مقدماتی جام ملت ها شانس صعود به جام جهانی را از تیم خوب عباس چمنیان گرفت و این مربی هم دوباره با نوجوانان استارت زد و این بار در مرحله گروهی جام ملت ها حذف شد.

جالب اینکه عباس چمنیان به تازگی از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان رییس کارگروه نظارت بر عملکرد تیم های ملی پایه برگزیده شده. او در زمان مربیگری حمید استیلی در پرسپولیس از سوی محمد مایلی کهن برای حضور در کادر فنی این تیم سفارش شد اما حضور مربی خارجی موجب شد تا عباس چمنیان قید حضور در تیم پرسپولیس را بزند. البته عباس چمنیان یکی از گزینه های روی میز حمید استیلی است و یکی دو مربی داخلی دیگر هم این شانس را دارند که در روزهای آینده به عنوان سرمربی تیم امید معرفی شوند.