مرحله اول کلاس مربیگری A در کمپ تیم های ملی با تدریس مرتضی محصص و اردشیر پورنعمت در جریان است و تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

گزارشگر پرسپولیسی در کلاس مربیگری A  فوتبال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، یکی از کسانی که دراین کلاس شرکت کرده محمد سیانکی گزارشگر تلویزیون است. از دیگر چهره های سرشناس شرکت دراین کلاس می توان به نام هایی چون سهراب بختیاری زاده، فراز فاطمی، سید محمد علوی، عباس آقایی، ناصر فرشباف و ... اشاره کرد.

نکته قابل تامل اینکه وقتی گزارشگران تلویزیون در جریان گزارش بازی، سبک بازی یک تیم و عملکرد یک بازیکن را بررسی و تحلیل می کنند بعد از مسابقه به شدت از سوی تیم و بازیکن مورد انتقاد قرار می گیرند و اینطور می گویند گزارشگر حق ندارد در مورد مسایل فنی اظهار نظر کند و تنها باید به گزارش بازی بپردازد! اما اکنون وقتی محمد سیانکی در کلاس مربیگری A شرکت کرده باید این حق را برای او متصور شد که در جریان بازی درمورد مسایل فنی بازی هم اظهار نظر داشته باشد. پیش از این محمد رضا احمدی دیگر گزارشگر تلویزیون در کلاس مربیگری B شرکت کرده بود.

با وجود برگزاری این کلاس ها و هم چنین حضور چهره های جوان و سرشناس در آن، چرخه ورود مربیان جوان به تیم های لیگ برتری و دسته اولی خیلی کند است و جاهایی سرعت ورود مربیان جوان به تیم های باشگاهی به سرعت لاک پشت هم نمی رسد و این یک دلزدگی را نزد مربیان جوان فوتبال کشور ایجاد کرده است. هر چند که قرار نیست همه بازیکنان بعد از آویزان کردن کفش ها مربی شوند و همه در تیم های لیگ برتری و دسته اولی مشغول بکار شوند اما بی توجهی به نسل جوان مربیان باعث درجا زدن فوتبال خواهدشد، کما اینکه گاهی اوقات این احساس در فوتبال کشور قابل درک است.