مسوت اوزیل در مصاحبه‌ای اختصاصی با گل، راز و رمز ضربه ویژه خود به توپ که از آن به عنوان ضربه چکشی اوزیل یاد می‌شود را توضیح داد.

 اوزیل راز ضربه چکشی را افشا کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، گلی که مسوت اوزیل در سال 2017 مقابل لیورپول به ثمر رساند و باعث شد آرسنال در آن بازی که در ورزشگاه امیریتس برگزار می‌شد بازی را با نتیجه 3-2 به نفع خود خاتمه دهد با ضربه‌ای خارق‌العاده‌ وارد دروازه مرسی‌سایدی‌ها شد و اوزیل را به ستاره محبوب هواداران آرسنال تبدیل کرد.

اوزیل بعد از یک حرکت ترکیبی زیبا با الکساندر لاکازت صاحب توپ شد و توپ را به ضربه‌ای عجیب از روی سر سیمون مینیوله دروازه‌بان لیورپول عبور داد و دروازه او را باز کرد. ضربه‌ای که از آن پس به ضربه چکشی اوزیل معروف شد و هواداران آرسنال بارها و بارها آن را تماشا کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

راز ضربه چکشی اوزیل در گفتگو با ستاره آرسنال

اوزیل در مصاحبه با وبسایت گل درباره ضربه چکشی منحصربفردش گفت:" یک فوتبالیست همیشه به دنبال پیدا کردن تکنیک‌ها و ضربه‌های جدید است. من هر وقت به یک تکنیک جدید فکر می‌کنم دلم می‌خواهد آن را در زمین پیاده کنم و ببینم عملی هست یا نه".

اوزیل در ادامه گفت:" من همیشه در تمرین‌ها از این نوع گلها می‌زنم ولی در مسابقات شوتهای معمولی می‌زنم تا خیالم از بابت گل شدن آنها راحت باشد".

ستاره آلمانی آرسنال در ادامه گفت:" ولی کم کم متوجه شدم بعضی وقتها به این روش راحت‌تر می‌توانم گل بزنم چون دروازه‌بان از دروازه بیرون آمده و اگر بخواهم در این شرایط چیپ بزنم یکی از مدافعین که می‌خواهد به دروازه‌بان پوشش بدهد ممکن است بتواند قبل از رسیدن توپ به خط دروازه دفعش کند".

راز ضربه چکشی اوزیل در گفتگو با ستاره آرسنال

اوزیل در ادامه توضیحاتش گفت:" با این تکنیک می‌شود این احتمال را تا حد زیادی از بین برد چون ضربه‌ای که به توپ زده می‌شود نسبت به ضربه چیپ محکم‌تر است. توپ در این شرایط سریعتر حرکت می‌کند و متوقف کردنش سخت‌تر است".

ستاره آرسنال در ادامه گفت:" اگر سعی کنم این شوت را روی آسفالت بزنم احتمالا زانویم می‌شکند. ولی حالا که چمنهای استادیوم کیفیت عالی‌ای دارد زدن این شوت خیلی راحت‌تر شده. فکر می‌کنم مردم خیلی دوست دارند این شوت را ببینند و هم‌تیمی‌هام در تمرین‌ها این شوت را می‌زنند. وقتی در تمرینها با این شوت گل می‌زنم همه تشویقم می‌کنند. خلاصه اینکه فکر می‌کنم این ضربه زیبایی است که مردم دوستش دارند".