مهاجم برزیلی تیم پرسپولیس که با رقم نسبتا بالایی جذب این باشگاه شد، هنوز نتوانسته تاثیر مثبتی روی روند حرکتی تیمش داشته باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

جونیور براندائو نام مهاجم برزیلی است که با کارنامه‌ای کاملا متوسط به جمع سرخپوشان پیوست. هنگام عقدقرارداد، ایرج عرب مدیرعامل وقت باشگاه اعلام کرد جونیور از لحاظ آمادگی جسمانی و شرایط بازی، خیلی خوب است و مشکلی ندارد. این بازیکن مدنظر کادرفنی بوده و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.

جونیور به عنوان یار قرضی به ایران آمد و طبق ادعای نزدیکان به باشگاه، رقم قراردادش به نوعی گران‌تر از ماریو بودیمیر مهاجم فصل قبل پرسپولیس است، زیرا باشگاه در قبال این بازیکن برزیلی حق ترانسفر ندارد و در فصل آینده، جونیور به لیگ بلغارستان برمی‎گردد. البته مشکل اصلی جونیور، مسائل مالی نیست، چون او قرارداد دارد و بالاخره به پول خود می‌رسد؛ مشکل از جای دیگری شروع می‌شود.

عرب در زمان جذب جونیور براندائو، روی این موضوع تاکید داشت که بازیکن برزیلی را از لیست گابریل کالدرون جذب کرده و سرمربی آرژانتینی درخواست داده بود تا این بازیکن به جمع یارانش اضافه شود. از سوی دیگر، کالدرون در تمام کنفرانس‌های خبری خود، از جذب براندائو ابراز نارضایتی می‌کند و اعتقاد دارد ضعیف‌ترین بازیکن در لیست خرید باشگاه به پرسپولیس پیوست. او حتی از شیخ دیاباته سخن به میان آورد که نامش در لیست پرسپولیس بود، ولی باشگاه در نهایت جونیور را جذب کرد.

با این حساب، نه ایرج عرب جذب جونیور را به گردن می‌گیرد و نه کالدرون از این بازیکن راضی است؛ پرسپولیس هم تا به حال هیچ منفعتی از حضور براندائو نبرده و با توجه به شرایطی که این مهاجم برزیلی دارد، بعید است در آینده هم کمکی به تیم کند.

با این شرایط، چه کسی از جذب جونیور براندائو سود می‌برد؟ آیا حضور این بازیکن نفعی برای افراد دیگر به خصوص آن‌هایی که خارج از باشگاه فعالیت می‌کنند، در پی داشته؟ سوال مهم‌تر اینجاست که آیا کالدرون نام جونیور را در لیست خود یادداشت کرده بود و به باشگاه ارائه کرد تا جذب تیم شود یا عرب شخصا وارد عمل شد و او را به پرسپولیس آورده است؟

این سوالاتی است که باید از جانب پرسپولیسی‌ها پاسخ داده شود، زیرا باشگاه پرسپولیس یک باشگاه دولتی است و خواه، ناخواه از بیت المال تغذیه می‌شود. از این رو، مدیریت باشگاه هم باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد تا هواداران متوجه شوند چطور ممکن است مهاجمی با کیفیت پایین‌تر از دیکارمو، با قیمتی بالا به پرسپولیس بیاید.

جواب به این سوالات می‌تواند مقصران اصلی جذب چنین بازیکن بی‎کیفیتی که صاحب شماره ۷ این تیم شده را مشخص کند.