افزایش قیمت بنزین | بهای بنزین در ایالت کالیفرنیا به دلیل افزایش تقاضا و افزایش بهای جهانی نفت، طی نزدیک به یک دهه گذشته به بالاترین حد خود رسید.

افزایش بی سابقه قیمت بنزین + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مه شو : افزایش قیمت بنزین | بهای بنزین در ایالت کالیفرنیا به دلیل افزایش تقاضا و افزایش بهای جهانی نفت، طی نزدیک به یک دهه گذشته به بالاترین حد خود رسید. نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز دراین باره نوشت: قیمت بنزین در ایالت کالیفرنیا برای هر گالن (اندکی کم تر از ۴ لیتر) به چهار دلار و ۶۸ سنت رسید که این قیمت بنزین از اکتبر سال ۲۰۱۲میلادی(آبان ۱۳۹۱) به این سو بی سابقه است؛  قیمت بنزین در آن زمان برای هر گالن به چهار دلار و ۶۷ سنت رسیده بود.

این نشریه آمریکایی افزود: «داگ شوپه» (Doug Shupe) سخنگوی «انجمن اتومبیل آمریکا» (AAA) دراین باره می گوید قیمت بنزین پیش از این به علت افزایش بهای نفت خام  و تقاضا، در حال بالا رفتن بود.

این گزارش حاکی است، نفت خام شاخص «وست تگزاس اینترمدیت» (WTI) آمریکا در معاملات جمعه  گذشته (۲۱ آبان ماه) نیویورک، هر بشکه ۸۰ دلار و ۷۹ سنت معامله شد که این مبلغ نسبت به ۵۲ هفته گذشته دو برابر شده است.

سخنگوی انجمن اتومبیل آمریکا به این نشریه گفت: در دوران همه گیری ویروس کرونا، درخواست برای بنزین بواقع بیسار پایین بود اما با توجه به واکسینه شدن افراد، به یکباره درخواست برای سوخت افزایش پیدا کرد.
بنابراین گزارش، بهای بنزین در دیگر نقاط ایالت کالیفرنیا با افزایش مواجه بوده، دربخش لس آنجلس بهای هر گالن بنزین در روز گذشته به چهار دلار و ۶۷ سنت رسید که نزدیک به بهای ۹ سال گذشته  (۴.۷۰۵دلار) است.
در ناحیه «اورنج کانتی» کالیفرنیا نیز، متوسط بهای بنزین به چهار دلار و ۶۳سنت در هر گالن رسید که بسیار نزدیک به بهای بنزین در اکتبر ۲۰۱۲ میلادی (۴.۶۹ دلار) می باشد؛ بهای بنزین اما در سانفرانسیسکو به بالاترین حد خود رسید  به طوری که  میانگین هر گالن بنزین چهار دلار و ۸۶ سنت بود.
لس انجلس تایمز نوشت: افزایش بهای بنزین در ایالت کالیفرنیا درحالی رخ می هد که طی هفته های آتی تعطیلات روز «شکرگزاری»  در پیش است و پیش بینی می شود حدود ۳.۸ میلیون نفر سفر کنند که این تعداد،  ۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد بود.

 از آنجایی که برای  پر کردن یک باک ۱۲ گالنی (۴۵لیتر) باید مبلغ ۶۰ دلار پرداخت کرد، شاید این موضوع برای برخی موجب بازنگری در انجام سفر شود اما اکثرا به سفر خواهند رفت.