با تبرئه شدن روستوف از اتهام نقض بازی جوانمردانه مالی یوفا، خطر محرومیت از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا از بیخ گوش این باشگاه روسی گذشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
روستوف
روستوف
اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرد، باشگاه روستوف از اتهام نقض بازی جوانمردانه مالی یوفا تبرئه شده است. به این ترتیب یاران سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی که در کورس قهرمانی لیگ برتر روسیه هستند، می‌توانند فصل آینده در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کنند.

یوفا اعلام کرد که باشگاه روستوف به توافقنامه‌ای که با این نهاد در مورد بازی جوانمردانه مالی امضا کرده، متعهد بوده و به همین خاطر از اتهام نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی تبرئه شد.

روستوف که کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپایش قطعی شده، امروز (شنبه) در هفته پایانی لیگ برتر روسیه در خانه ترک گروژنی به میدان می‌رود و در صورت پیروزی در این بازی و شکست زسکا مسکو مقابل روبین‌کازان در بازی همزمان به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها می‌رسد.

روستوف در حال حاضر با دو امتیاز اختلاف نسبت به زسکا مسکو در مکان دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر روسیه است و در صورت اینکه نتواند قهرمان شود، فصل آینده باید در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا بازی کند تا جواز حضور در مرحله گروهی این مسابقات را به دست آورد.

دو هفته پیش بود که مأموران کنترل دوپینگ فیفا پس از پیروزی 3 بر یک روستوف مقابل دینامو مسکو از 11 بازیکن اصلی این تیم از جمله سردار آزمون تست دوپینگ گرفتند. پاسخ آزمایش دوپینگ بازیکنان روستوف از سوی بالاترین نهاد فوتبالی جهان منفی اعلام شد.