اژه‌ای خبر داد که در مورد فیش‌ها بازرسی کل کشور گفته است بیش از 50 مورد در سنوات گذشته، اعلام کرده است.

مرتضوی ماه آینده به دادگاه می رود / اژه‌ای: پرونده فیش‌ها قابل اغماض نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای گفت: موضوع حقوق های نجومی قابل اغماض نیست.
به گزارش مثلث آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در نود و نهمین نشست خبری خود در رابطه با موضوع برخورد با حقوق‌های نجومی به ذکر چند نکته پرداخت و اظهار کرد: این مسئله دریافتی‌ها منحصر به حقوق نیست و باید همه دستگاه‌هایی که به این مسئله رسیدگی می‌کنند به کسانی که حقوق غیرمتعارف، پاداش‌های پایان سال غیرمتعارف، احیانا داشتن دریافتی از چند جا و وام‌های کلان با نرخ بسیار پایین یک درصد و امثالهم دریافت کرده‌اند، توجه کنند. دولت، دستگاه نظارتی و قوه قضائیه باید به همه این دریافت‌ها توجه کند و صرفا به یک فیش حقوق از یک مرجع اکتفا نکنند.
وی افزود: این موضوع قابل اغماض نیست و نباید مشمول مرور زمان شود و آنقدر طول بکشد که احیانا ذهن مردم به این سو متوجه شود که فکر کنند واقعا نظام نمی‌خواهد برخورد کند. بحمدالله تا به امروز اقدامات خوبی صورت گرفته؛ ولی باید این اقدامات خوب، اولا شدت و ثانیا تسریع پیدا کند.
نباید با این مساله(حقوق های نجومی) برخورد سیاسی، جناحی و جریانی شود.
بازرسی کل کشور گفته است بیش از 50 مورد در سنوات گذشته، اعلام کرده است.
باید قبول کنیم که همه به نحوی در این مساله غفلت کرده اند.
دولت و بازرسی ها، حراست ها و بازرسی کل کشور باید گزارش های خود را از تخلفات اعلام کنند.
پرونده دادستان سابق از سوی دادسرا رفع نقص شده و به دادگاه بازگشته است و در تاریخ 14/6 /95 وقت دادگاه تعیین شده است.
دریافت کنندگان حقوق های نجومی هر چه سریع تر این اموال و وجوه را برگردانند.
در یکی از بندهای نامه معاون اول رئیس جمهور آمده بود در برخی وزارتخانه های تخصصی مثل نفت و بهداشت کارگروهی تشکیل شده و فرصت یکماهه ای داشته اند. با پایان یافتن این فرصت یکماهه منتظریم هر چه زودتر نتیجه به قوه قضاییه اطلاع رسانی شود‎‎.
انتظار داریم از سوی دستگاه ها گزارش شود چه کسانی و چه مبلغ برگردانده اند و چه کسانی متخلف هستند.
چهارشنبه هفته گذشته، جلسه ای با حضور دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی، معاون اول و معاون حقوقی قوه قضائیه در حضور ریاست قوه قضائیه برگزار شد تا سازو کار برخورد مناسب سریع پیش بینی شود، پیش بینی شود موارد تخلف و یا جرم در زمینه حقوق های نجومی کدام است و به چه دستگاه هایی باید سریع تر با اولویت رسیدگی کرد.
برخورد با مفاسد چه در داخل قوه فضائیه و چه در خارج قوه قضائیه مانند سال گذشته از اولویت های امسال است.
در سه پرونده آب منطقه ای، اداره کل راه و شهرسازی، پرونده آلومینای جاجرم خراسان شمالی، کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رسال شده است.
پرونده ورمی کمپوست با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. 4200 نفر شکایت رسمی داشته اند. این پرونده 8 نفر بازداشتی داشته و تعداد بیشتری با قرار مناسب آزاد شده اند.