نهاوندیان گفته که دولت همچنان به سیاست مهار تورم اعتقاد دارد و تاثیرات برجام را برای مخالفان بر شمرده است

نهاوندیان به انتقادات پاسخ داد / توضیح رئیس ‌دفتر روحانی درباره تک نرخی شدن ارز و تغیرات دولت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در توضیحاتی به تشریح دستاوردهای برجام بعد از گذشت 6 ماه از تصویب آن پرداخت.

*{درباره تک نرخی شدن ارز} دولت در سیاست مهار تورم جدی است و این مهار تورم، خود را در بازار ارز به خوبی نشان داده است لذا سرمایه گذار می تواند یک حساب جدی قابل اتکایی داشته باشد که برای دو سال، پنج سال و یا ده سال آینده برنامه ریزی کند.

* فاصله بین نرخ بازار و نرخ رسمی ارز کاملا مدیریت شده است. بازه تحولات در این زمینه بسیار کم شده است و طبعا همین فاصله کم را هم می توانیم با یک اقدام مدیریت شده به سرعت به نتیجه برسانیم.

*{در مورد برخی بیلبوردهای نصب شده در خیابان که با اجرای 6 ماه از تصویب برجام، فرقی در معیشت مردم ایجاد نشده است}برجام بسیاری از موانع را رفع می کند و رفع هم کرده است اما با رفع موانع باید گام های پرشتابی را در مسیر تحقق اهداف برداشت، این گام ها باید برداشته شود.

* مشاهده کردید که با رفع تحریم ها و کاهش هزینه های مبادلاتی صادارت غیرنفتی بلافاصله رشد کرد

* اکنون حوزه ای در حوزه های اقتصادی نیست که تمایل به حضور، مشارکت و سرمایه گذاری در آن ابراز نشده باشد و اکنون این علاقه به سرمایه گذاری به مرحله تفاهم و توافقنامه رسیده و امضا شده است، در برخی از این موارد شرکت هم تاسیس شده است.

* اکنون یک معاونت جدید تحت عنوان سازمان اداری و استخدامی تشکیل شده است، ضرورت تشکیل آن چه بود؟ کارمندان هم انتظاراتی داشتند، آیا تشکیل این معاونت، پاسخگویی به انتظارات بود یا بحث های دیگری مطرح بود؟

* یکی از دستاوردهای حساسیت افکار عمومی در مساله حقوق های نامتعارف این بود که کاستی ها و نارساهای ساختار قانونی و سازمانی هویدا شد. ما بسیار روشن تر از قبل متوجه شدیم که استثنائات فراوانی بر قوانین عام و در خود قانون هم رخ داده است

* همه این موارد آقای رییس جمهور را به این تصمیم رساندند که حتما باید سازمان اداری - استخدامی کشور را احیا کنیم که اولا یک وحدت رویه ای در مسائل مدیریتی در جامعه مدیریتی کشور دنبال شود، هم نظارت قوی تری اعمال شود و هم اصلاح فرآیند ها و افزایش بهره وری انجام شود

*{اقدام دولت در بحث حقوق ها} یکی از فوری ترین وظایف سازمان اداری استخدامی کشور که احیا شد همین خواهد بود.