آتش‌نشانان تهرانی در دو عملیات جداگانه ٣١ نفر از شهروندان را از میان آتش و دود نجات دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
آتش‌نشانان تهرانی در دو عملیات جداگانه ٣١ نفر از شهروندان را از میان آتش و دود نجات دادند.
در اولین عملیات پس از تماس شهروندان با سامانه ١٢٥ و اطلاع‌رسانی حادثه حریق، بلافاصله آتش‌نشانان با هماهنگی ستاد فرماندهی در ساعت ١٣:١٧ روز جمعه به جاده مخصوص کرج، خیابان بیمه سوم اعزام شدند.
منوچهر رهی، افسر آماده منطقه یک عملیات، درباره این حادثه گفت: در طبقه منفی ‌یک ساختمانی پنج‌طبقه دارای ١٥ واحد مسکونی، یک انباری با مساحت تقریبی ١٠ مترمربع مملو از ضایعات و لوازم خانگی دچار آتش‌سوزی شده و دود بسیار زیادی طبقات این مجتمع مسکونی را دربر گرفته بود.
وی در ادامه گفت: نیروهای عملیاتی به‌سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع جریان برق و گاز، محل حادثه را ایمن‌سازی کردند و با استفاده از تجهیزات انفرادی و لوله‌های آب‌ر‌سانی خود را به کانون آتش‌سوزی رساندند و با تلاش فراوان آتش‌سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.
این افسر آماده اضافه کرد: هم‌زمان گروه دیگری از آتش‌نشانان با استفاده از خودرو بالابر وارد ساختمان شدند و پس از جست‌وجو در مجتمع مسکونی، ٢٤ نفر از ساکنان را به ‌سلامت از ساختمان خارج و به محل امن منتقل کردند. در دومین عملیات، آتش‌نشانان با سرعت عمل خود آتش‌سوزی در پارکینگ ساختمان مسکونی را مهار کردند و هفت نفر شهروند را از میان دود و آتش نجات دادند.
پس از اطلاع‌رسانی این حادثه به سامانه ١٢٥ از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران نیروهای عملیاتی چهار ایستگاه را ساعت ١٣:٤٦ روز جمعه به تهرانپارس، خیابان ٢١٧ غربی رهسپار کرد.
مرتضی بهروز، معاون منطقه سه عملیات که به همراه آتش‌نشانان در محل حادثه حاضر شده بود، دراین‌باره گفت: در طبقه همکف (قسمت پارکینگ) یک ساختمان دو طبقه دارای چهار واحد مسکونی سه دستگاه خودرو سواری شامل یک دستگاه سمند، یک دستگاه پژو و یک دستگاه پژو ٢٠٦، یک دستگاه موتورسیکلت و مقدار زیادی لوازم خانگی و ضایعات آتش گرفته و دود بسیار زیادی از درِ پارکینگ این ساختمان خارج می‌شد.
وی با اعلام اینکه دود شدید به راهروها و طبقات این ساختمان سرایت کرده بود، افزود: آتش‌نشانان به‌سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز، با به‌کارگیری تجهیزات ویژه و لوله‌های آب‌دهی خود را به پارکینگ رساندند و از چندین سمت مشغول مهار آتش‌سوزی شدند.
معاون منطقه سه عملیات ادامه داد: هم‌زمان گروه دیگری از نیروهای عملیاتی با استفاده از دستگاه‌های تنفسی وارد طبقات بالایی شدند و پس از جست‌وجو در واحدهای مسکونی، هفت نفر زن و مرد را که قادر به خارج شدن از ساختمان نبودند به بیرون از ساختمان منتقل کردند که با توجه به مصدومیت پنج نفر از این افراد، آتش‌نشانان مصدومان را برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.
بهروز تصریح کرد: نیروهای عملیاتی حین عملیات مهار آتش‌سوزی، چندین سیلندر گاز مایع را از محل حادثه خارج کردند و پس از خاموش‌کردن کامل آتش‌سوزی و تحویل محل حادثه به مأموران نیروی انتظامی، مأموریت خود را به پایان رساندند.