فارس/ طبق روایتی که در یک کتاب جنجالی جدید آمده، دستیاران ارشد بایدن «دیوار»ی را ایجاد کرده‌اند تا از موقعیت‌هایی که وی باید به صورت فی‌البداهه یعنی بدون داشتن متن صحبت کند یا مصاحبه‌های طولانی انجام دهد برای جلوگیری از گاف‌های احتمالی وی ممانعت کنند.

ترفند دستیاران بایدن برای جلوگیری از گاف دادنش!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس گزارش فاکس نیوز، در کتاب جدید «باب وودوارد» و «رابرت کاستا» خبرنگار واشنگتن پست با عنوان «خطر» (Peril) گفته شده که دستیاران بایدن عمداً رئیس‌جمهور را از رویدادهای بدون متن یا مصاحبه‌های طولانی دور نگه می‌دارند. این دستیاران شامل «ران کلاین» رئیس کارکنان کاخ سفید و «آنیتا دان» مشاور بایدن می‌شوند.

در این کتاب ذکر شده آن‌ها این اثر را «دیوار» اطراف بایدن در تلاش برای مقابله با «تمایل وی به زودخشمی و اشتباهات کلامی گاه به گاه» توصیف کرده‌اند.

به گزارش فاکس نیوز، علیرغم  این تلاش‌ها، اظهارات نادرست رئیس‌جمهور آمریکا همچنان ادامه داشته است.

وبگاه خبری «هیل» که این خبر را به نقل از «فاکس نیوز» گزارش کرده، برای اظهارنظر در خصوص این روایت با کاخ سفید تماس گرفته است.

طبق این گزارش، رفتار بایدن موضوع حملات لفظی اخیر جمهوری‌خواهان بوده است. سناتور «جیمز ریش» هفته گذشته در جریان پرسش از «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مقابل کنگره، از وی درباره ادعاهایی مبنی بر اینکه دستیاران کاخ سفید دکمه‌ای برای ساکت کردن بایدن دارند، پرسید.

بلینکن در پاسخ مدعی شد: هر کسی که رئیس‌جمهور را بشناسد، از جمله اعضای کمیته، می‌داند که او خود به وضوح و سنجیده صحبت می‌کند.

این ادعا در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین گاف، حین مراسم اعلام توافقنامه امنیتی با انگلیس و استرالیا در حوزه هند و اقیانوس آرام، نام نخست‌وزیر استرالیا را فراموش و از او با عنوان «رفیق»‌ یاد کرد.

گاف‌ها و ضعف حافظه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدنش بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و منتقدانش را واداشته در سلامت روان و قابلیت‌های ذهنی او تردید کنند.

«رانی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید که هم‌اکنون یکی از نمایندگان کنگره آمریکا است، اخیراً ضمن ابراز نگرانی از سلامت روانی رئیس‌جمهور ایالات متحده، پیش‌بینی کرد که بایدن قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود مجبور به استعفا شود.