ایسنا/ وزیر امورخارجه فرانسه گفت که در دیدارهای پیش رو با همتایان خود از روسیه و چین درباره برنامه جامع اقدام مشترک رایزنی خواهد کرد.

برجام محور دیدار لودریان با همتایان چینی و روسی‌اش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش  خبرگزاری تاس، ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری پس از ورود به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که قرار است در جریان این سفر با سرگئی لاوروف و وانگ یی وزیران امورخارجه روسیه و چین دیدار کند.

لودریان همچنین تصریح کرد: با همتایان خود از روسیه و چین، به ویژه وزیر امورخارجه روسیه درباره توافق هسته ای با ایران رایزنی خواهم کرد.

وی در ادامه گفت که تحولات افغانستان و اوکراین نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در جریان دیدارهایش با لاوروف و وانگ یی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ژان ایو لودریان نیمه شب سه شنبه (امروز) نیز با اعلام خبر دیدارش با حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در نیویورک گفت که زمان علیه هرگونه توافق هسته ای احتمالی با تهران می‌گذرد و با گذشت زمان، ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود سرعت می‌دهد.

وی افزود: حضور ایران در اجلاس بغداد نشانه مثبتی است و ما در این هفته جلسه‌ای در مورد توافق هسته‌ای  با ایران برگزار می‌کنیم.

لودریان تصریح کرد: باید از فرصت پیش آمده در هفته جاری برای شروع مجدد رایزنی ها استفاده شود. ایران می بایست هرچه زودتر با تعیین مذاکره کنندگان خود به گفت وگوهای برجامی بازگردد.