پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سینما خانگی یک محصول عالی برای کاربرد خانگی می باشد که از طریق آن می توانید بهترین صدا را در منزل هنگام مشاهده فیلم و ... تجربه نمایید. امروزه می توان به سینما خانگی انواع اسپیکر بلوتوثی را متصل نمود تا این پخش کننده بدون استفاده از شبکه کابلی بتواند به کمک بلوتوث به سایر دستگاه ها متصل گردد و انواع موسیقی ها و ... را پخش نماید. در این مقاله قصد داریم بررسی نماییم که برای خرید یک سینما خانگی خوب باید چه مواردی را در نظر بگیریم. از همین رو از تجربه و تخصص متخصصان فروشگاه اینترنتی دیدنگار که بیش از 10 سال سابقه فعالیت در حوزه فروش این دستگاه ها را دارند، استفاده نموده ایم.

راهنمای خرید سینما خانگی و نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

وقتی نوبت به تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود در خانه می رسد، بلندگوی تلویزیون و ... نمی توانند تجربه دلخواه را به شما ارائه دهند. یک راه حل بسیار بهتر برای دستیابی به یک تجربه خوب، سرمایه گذاری روی یک سیستم سینما خانگی است. سینما خانگی مجموعه ای است که همراه با تقویت کننده گیرنده صدا، ساب ووفر و بلندگوهای ماهواره ای ارائه می شود. مارک های زیادی وجود دارند که سیستم های سینما خانگی را می فروشند و هزینه این موارد بر اساس ویژگی های ارائه شده متفاوت است. در زیر نکاتی وجود دارد که باید در زمان خرید به آنها توجه نمایید:

01

راهنمای خرید سینما خانگی و نکاتی که باید در نظر داشته باشید:

 

  • بودجه و فضا

نیازها و بودجه به شما کمک می کند تا گزینه های سینما خانگی را محدود کنید. در بیشتر موارد، مردم هزینه زیادی را برای چیدمان اتاق، فضای داخلی و ... انجام می دهند. با این حال، بلندگوها و تقویت کننده ها این بین نادیده گرفته می شوند. اندازه اتاق، فضای آزاد و محل قرارگیری بلندگو از مواردی است که باید در این بین نظر گرفته شود. اگر اتاق کوچکی دارید، می توانید مدل هایی از سینما خانگی را انتخاب کنید که از بلندگوهای کوچک استفاده می کنند.

  • بلندگوها

 بلندگوها نقش مهمی در ارائه عملکرد صوتی خوب دارند. در حالی که برخی از انواع سینما خانگی دارای بلندگوهای نشسته و کوچک هستند، برخی از آنها دارای بلندگوهای ایستاده می باشند. به طور کلی، سیستم های سینمای خانگی دارای بلندگوهای 5.1 یا 7.1 کانال هستند. در تنظیم سینما خانگی، می توانید بلندگوها را روی زمین بگذارید یا می توانید چهار بلندگوی ماهواره ای را در هر گوشه اتاق خود نصب کنید.

  • گیرنده های A/V

گیرنده A/V قلب هر سینما خانگی است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که مورد انتخابی شما دارای کیفیت خوبی است. گیرنده های A/V امروزی دارای ویژگی های جالبی هستند که همه به لطف پیشرفت تکنولوژی است. در حالی که این یک نکته خوب است، اما خریداران دفعه اول برای انتخاب آن ممکن است دچار سردرگمی شوند. این گیرنده ها برای زمانی که قصد اتصال اسپیکر بلوتوثی را دارید، بسیار کاربردی خواهند بود.

  • قدرت

کل توان خروجی سینما خانگی معمولاً بر حسب وات نشان داده می شود. برای اینکه بتوانید قدرت کافی را به بلندگوهای متصل ارائه دهید، مهم است که از قدرت گیرنده اطمینان حاصل کنید. در حالت ایده آل، برای عملکرد مطلوب، به دنبال گیرنده A/V بگردید که حداقل 100 وات برق به هر کانال ارائه دهد.

  • HDMI

پورت های اتصال و تعداد گزینه های موجود بر روی گیرنده A/V مهم است. در حالی که گیرنده های A/V کمی قدیمی تر دارای پورت HDMI 1.3 هستند، اما آخرین مدلها ممکن است با HDMI عرضه شوند. استاندارد جدید کانال بازگشت صدا (ARC)، ویدئوی سه بعدی و اترنت از طریق HDMI پشتیبانی می شود. ARC روی HDMI 1.4 صدا را از تلویزیون به گیرنده های A/V ، نوارهای صوتی یا سینما خانگی ارسال می کند.

02

خرید سینما خانگی

  • تبدیل ویدئو و افزایش 4K

ویژگی تبدیل ویدئو به شما امکان می دهد سیگنال های ویدئویی کامپوننت و کامپوزیت مختلف را متصل کرده و آنها را به سیگنال دیجیتال تبدیل کنید. به این ترتیب، می توانید دستگاه های صوتی / تصویری کمی قدیمی خود را متصل کرده و با استفاده از یک کابل HDMI خروجی را به تلویزیون ارسال کنید. قابلیت ارتقاء 4K نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد خرید جدیدترین تلویزیون با وضوح 4K را دارید یا قبلاً آن را خریداری کرده اید، این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد. این فرایند سیگنالهای وضوح پایین را به وضوح بالاتر ارتقا می دهد تا در تلویزیون HDTV / UHD شما بهتر به نظر برسد. اگرچه سیگنال افزایش یافته با وضوح بالا نیست، اما به طور قابل توجهی عملکرد بهتری ارائه می دهد.

  • پردازش صدای فراگیر

برای خریداران سینما خانگی، طیف گسترده ای از گزینه های صدای فراگیر وجود دارد که می توانند انتخاب های متفاوتی نیز داشته باشند. گیرنده های سینما خانگی، به شما امکان می دهند از تجربه صدای فراگیر خالص در خانه لذت ببرید. برای افزودن صدای بیشتر برخی از گیرنده های سینما خانگی دارای تعدادی اکولایزر هستند.

  • کنترل از راه دور

در حالی که یک کنترل از راه دور تقریباً در همه انواع سینما خانگی وجود دارد، ویژگی های کنترل بسیار مهم هستند. در حالت ایده آل، باید دکمه های مورد نیاز را برای کنترل تمام ویژگی های موجود در گیرنده A/V داشته باشد. همچنین، به دنبال کیفیت ساخت، محدوده عملکرد و نوع باتری هایی باشید که ریموت به کمک آنها کار می کند.

03

انتخاب سینما خانگی

جمع بندی:

همانگونه که در بالا توضیح داده شد برای خرید یک سینما خانگی با قابلیت اتصال به اسپیکر بلوتوثی فاقد سیم نکات مهمی وجود دارد که می بایست در نظر داشته باشید. مواردی که در بالا عنوان شد، از دید متخصصان وب سایت فروشگاهی دیدنگار جزء مواردی مهم بودند که باید به آنها توجه ویژه ای شود. اگر که به پشتیبانی بیشتری نیاز دارید می توانید با واحد پشتیبانی این وب سایت تماس گرفته و سوالات خود را مطرح سازید تا خرید آگاهانه تری داشته باشید. با توجه به اینکه انواع سینما خانگی در مدل ها و مشخصات مختلف در این فروشگاه به فروش می رسند لذا با مقایسه و بررسی می توانید سینما خانگی تهیه نمایید که دقیقا مطابق با نیاز شما باشد و پاسخگویی لازم را داشته باشد. همچنین شما در وبلاگ این فروشگاه قادر هستید تا انواع مقالات تخصصی در این حوزه را مطالعه نمایید.