مهر/ رئیس اداره پیگیری وزیر امور خارجه گفت: سفیر دانمارک هفته گذشته به وزارت امور خارجه دعوت شد و با مدیرکل کنسولی این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

سفیر دانمارک جهت پیگیری وضعیت مادر ایرانی به وزارت خارجه دعوت شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مسیح پناهنده رئیس اداره پیگیری وزیر امور خارجه در گفتگو با مهر، در واکنش به پخش تصاویری در خصوص جدا کردن فرزند خردسال یکی از اتباع ایرانی از مادرش در کشور دانمارک، گفت: بر اساس وظیفه ذاتی وزارت امور خارجه، حمایت از حقوق اتباع ایرانی بر عهده این وزارتخانه است. همسر این خانم، افغانستانی است و خودش را نیز در بدو ورود به دانمارک، افغانستانی معرفی کرده است.

وی افزود: بر اساس اوراق و اسناد هویتی، مادر این کودک ایرانی است و طبق قوانین جدید کشورمان در خصوص هویت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، فرزند وی نیز ایرانی محسوب می‌شود.

رئیس اداره پیگیری وزیر امور خارجه با اشاره به زمان‌بر بودن فرآیند بررسی مجدد صلاحیت پدر و مادر این کودک، گفت: در دانمارک، شهرداری مسئول بررسی صلاحیت والدین برای نگهداری از فرزندان است، اما ممکن است این بررسی مجدد تا سال‌ها زمان ببرد.

پناهنده همچنین در خصوص آخرین وضعیت پیگیری این مسئله از طرف وزارت امور خارجه، تصریح کرد: سفیر دانمارک هفته گذشته به وزارت امور خارجه دعوت شد و با مدیرکل کنسولی این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: از دولت دانمارک درخواست کردیم اگر والدین این کودک را فاقد صلاحیت می‌دانند، باید این کودک را تحویل سفارت ما در این کشور، برای ارجاع به سازمان بهزیستی دهند. دولت دانمارک نیز اعلام کرده است که با نگاه مثبت موضوع را بررسی می‌کند.

گفتنی است خبرنگار مهر از سایر مقامات وزارت امور خارجه نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.