پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرش وینتیج از آن دسته فرش هایی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث شده است که کسانی که قصد خرید فرش ماشینی دارند، سوالات زیادی درباره این نوع از فرش ها داشته باشند.

سوالاتی از قبیل این که فرش وینتیج چیست؟ قیمت فرش های وینتیج در چه بازه ای قرار می گیرد؟ این فرش ها با چه دکوراسیونی هماهنگ می شوند؟ آیا این فرش برای من و منزل من گزینه ی مناسبی است؟ و سوالات بسیار دیگر...

تمامی این سوالات ما را بر آن داشت که مقاله ای جامع و کامل بنویسیم و پاسخ شمایی که به فرش های ماشینی بالاخص فرش وینتیج علاقمند هستید را بدهیم .

بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله را با ما بمانید تا با یکی از جذاب ترین و جدیدترین فرش های ماشینی( یعنی فرش های وینتیج ) آشنا شوید.

01

 

فرش وینتیج چیست ؟

برای پاسخ به این سوال باید کمی به گذشته برگردیم . جایی که خرید فرش های دستباف برای مردم کار سختی محسوب نمی شد.

خرید و استفاده از فرش های دستباف فرهنگ های جالب و منحصر به فردی را در آداب و رسوم ما ایرانی ها ایجاد کرد. یکی از این فرهنگ های جذاب این است که فرش های دستباف هر چه بیشتر استفاده می شوند یا به اصطلاح بیشتر پا می خورند، ارزشمند تر می شوند.درست برعکس فرش های ماشینی که با گذشت عمرشان، از ارزش آن ها کاسته می شود.

به همین دلیل در گذشته وقتی خانواده ای، فرشی دستباف و نو خریداری می کرد، آن را در جایی پهن می کرد که بیشتر آفتاب بخورد و بیشتر در مسیر رفت و آمد باشد تا در ظاهر، کهنه تر و دارای عمر و در نتیجه ارزش بیشتری به نظر برسد.

حالا تولید کنندگان خوش ذوق و قریحه ایرانی به این فکر افتادند که همین فرهنگ را برای فرش های ماشینی پیاده سازی کنند. یعنی با استفاده از روش هایی مانند سنگ شور کردن یا دوا شور کردن، فرش ماشینی را پاخورده و کهنه نمایش می دهند.

به همین دلیل به این فرش ها، فرش های کهنه نما یا فرش وینتیج گفته می شود.

فرش های وینتیج این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و می توان آن ها را جزو پرفروش ترین فرش های ماشینی به حساب آورد.

در ادامه با هم بررسی می کنیم که فرش های وینتیج برای چه دکوراسیون هایی مناسب هستند.

 

فرش های وینتیج با چه دکوراسیون هایی هماهنگ می شوند؟

سوال بسیار مهمی که درباره فرش های وینتیج مطرح است، همین است که برای چه دکوراسیونی می توان از فرش وینتیج استفاده کرد؟

در ابتدا باید بگوییم که فرش های وینتیج ( کهنه نما ) در واقع زیرمجموعه ای از فرش های مدرن محسوب می شوند ولی به دلیل اینکه طرفداران بسیار و فروش زیادی داشته اند، آن ها را به عنوان یک دسته بندی جدا می شناسند.

ماهیت فرش های مدرن ( که فرش کهنه نما هم جزو آن هاست ) به این شکل است که با دکوراسیون مدرن بسیار سازگاری دارد. پس در یک نگاه می توان فهمید که فرش های وینتیج در دکوراسیون هایی که بر پایه مدرنیته طراحی و اجرا شده اند، می توانند هارمونی بسیار زیبایی را پدید بیاورند.

اما نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که فرش های وینتیج، نمایشی از کهنه نما بودن دارد که این موضوع باعث شده است آن ها را بسیار به فرش های دستباف شبیه کند.

بنابراین فرش وینتیج می تواند با دکوراسیون سنتی و کلاسیک هم زیبا و شیک به نظر برسد.

نکته جالب درباره فرش های کهنه نما همین است که شما اگر منزلی با دکوراسیون سنتی و کلاسیک و یا حتی مدرن داشته باشید به راحتی می توانید از فرش های وینتیج بهره بگیرید و نظر مهمانان خود را به شدت جلب کنید.

02

 

قیمت فرش های وینتیج

فرش های وینتیج با آنکه ظاهری شبیه به فرش های دستباف دارند، ولی چون در دسته فرش های ماشینی قرار می گیرند، قیمت آن ها هم در همین دسته است و همین موضوع محبوبیت آن ها را دوچندان کرده است.

پس شما هم اگر می خواهید فرشی شبیه به فرش های عتیقه و دستباف ولی با قیمت فرش ماشینی داشته باشید، از فرش های وینتیج غافل نشوید!

در این قسمت آخرین قیمت فرش وینتیج در بازار را با هم بررسی می کنیم:

  • فرش 1 در 1.5 متری : از 938 هزار تومان تا یک میلیون و 188 هزار تومان
  • فرش 1 در 2 متری : از یک میلیون و 130 هزار تومان تا یک میلیون و 584 هزار تومان
  • فرش 1 در 3 متری : از یک میلیون و 875 هزار تومان تا دو میلیون و 375هزار تومان
  • فرش 1 در 4 متری : از دو میلیون و 343 هزار تومان تا سه میلیون و 167 هزار تومان
  • فرش 1.5 در 2.25 متری : از یک میلیون و 900 هزار تومان تا میلیون و 804 هزار تومان
  • فرش 6 متری : از سه میلیون و 500 هزار تومان تا چهار میلیون و 750 هزار تومان
  • فرش 9 متری : از 5 میلیون و 592 هزار تومان تا 7 میلیون و 425 هزار تومان
  • فرش 12 متری : از 6 میلیون و 700 هزار تومان تا 7 میلیون و 500 هزار تومان

ذکر این نکته مهم به نظر می رسد که این قیمت ها با توجه به تخفیف های لحاظ شده در سایت دکتر فرش آورده شده است.

 

جذاب ترین مدل های فرش وینتیج

در این قسمت برای این که بتوانید بین تنوع های متعدد فرش های وینتیج در فروشگاه مختلف، انتخابی راحت تر و بهتر داشته باشید، برخی از پرفروش ترین فرش های وینتیج را با هم می بینیم .

شما اگر می خواهید تصاویر بهتر و بیشتری از فرش های وینتیج را به همراه توضیحات و مشاوره خرید مشاهده کنید، به سایت دکتر فرش به دسته فرش های وینتیج دکتر فرش سر بزنید.

ما در این قسمت به ذکر نام چند فرش از محبوب ترین و پرفروش ترین فرش های وینتیج در دکترفرش کفایت می کنیم:

03

  • فرش وینتیج تاپ مدل 1413
  • فرش وینتیج تاپ مدل 1416
  • فرش وینتیج برنتین مدل 34-143
  • فرش وینتیج برنتین مدل 31-162
  • فرش وینتیج برنتین مدل 37-161

 

در این نوشتار سعی کردیم شما را با ویژگی ها فرش های وینتیج، قیمت فرش های وینتیج و محبوب ترین فرش های وینتیج آشنا کنیم تا بتوانید بین طرح و نقش های متعدد فرش های کهنه نما، فرشی که مورد نظر شماست و از طرفی با دکوراسیون منزل شما همخوانی و هماهنگی لازم را دارد، خریداری نمایید.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم نمونه های مختلف از فرش های وینتیج را ببینید و بر اساس نکاتی که گفته شد، آن را با دکوراسیون منزل تان مقایسه کنید تا بتوانید تجربه خریدی لذت بخش و دوست داشتنی را داشته باشید.