ایسنا/ فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش گفت: امروز دشمن با درسی که از دفاع مقدس گرفته، جرات نزدیک شدن به مرزهای کشورمان را ندارد و همواره با عملیات روانی در صدد تحریف حقایق و تضعیف ما هستند.

واکنش فرمانده اسبق نهاجا به تحریف اظهاراتش توسط رسانه‌های معاند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ارتش، امیر سرتیپ خلبان حبیب بقایی فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع تعدادی از کارکنان فنی این نیرو، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: کارکنان فنی، نقش بی بدیلی در ۸ سال دفاع مقدس بویژه در نیروی هوایی ارتش ایفا کردند که شایسته قدردانی و تجلیل هستند.

وی افزود: قبل از انقلاب مستشاران آمریکایی اجازه نزدیک شدن کارکنان فنی کشورمان به هواپیماها و تجهیزات راداری  را نمی دادند و سعی در وابسته نگه داشتن همیشگی ما داشتند، اما بعد از زمان کوتاهی و در آغازجنگ تحمیلی، این کارکنان فنی بودند که با غیرت ایرانی -اسلامی خود پای کار آمده و هواپیما ها و سامانه های پدافندی را بازآماد کردند و نقش تعیین کننده ای در موفقیت خلبانان و پیروزی های  دفاع مقدس ایفا کردند.

فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش با تاکید بر اینکه دفاع مقدس درسهای زیادی برای همه در هر سطحی داشت، ادامه داد: امروز دشمن با درسی که از دفاع مقدس گرفته، دیگر جرأت نزدیک شدن به مرزهای کشورمان را ندارد و روی به جنگ فرهنگی و رسانه ای آورده است و سعی  می کند با عملیات روانی  ضمن تضعیف ما به تحریف حقایق  بپردازد.

امیر سرتیپ بقایی در ادامه با اشاره به شیطنت رسانه های بیگانه از صحبت های اخیر خود در برنامه دستخط، افزود: از چند سال گذشته کارکنان شریف پدافند هوایی اعم از نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت شبکه یکپارچه پدافندی صدها ماموریت خطیر صیانت از آسمان ایران اسلامی تا انهدام پهپادهای متجاوز به حریم هوایی را با موفقیت به انجام رساندند.

وی افزود: همانطور که قبلا به صراحت گفتم، خطای فاحش اپراتور در سانحه هواپیمای اوکراینی را نباید به حساب سیستم گذاشت و این خطای آشکار به فهم و درک فرد برمی گردد نه به سامانه و سیستم پدافند.

وی گفت: متاسفانه رسانه های معاند سعی در تحریف گفته های بنده داشتند که بخشی از خطا و اشتباه مسلم فرد را متوجه سیستم و سامانه کنند، در حالیکه سامانه یکپارچه و مشترک پدافند هوایی، سالهاست در بهترین شرایط و با بیشترین دقت ، قوی ترین سپر دفاعی منطقه را تشکیل داده است.