منابع صهیونیستی ضمن انتقاد از موضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند سخنرانی بنت نشانه ضعف این رژیم در قبال ایران بود.

اسرائیل مقابل ایران کم آورد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در خبری تحلیلی نوشت: ناراحتی نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی صحن عمومی سازمان ملل نشان از ناراحتی و خشم اسرائیل از ایران بود در حالی که ایران بدون توجه به این سخن‌ها در حال پیشبردن برنامه هسته‌ای خود حتی با سرعتی بیشتر از قبل است.

در ادامه این خبر آمده است: رییس جمهور آمریکا هم در موضعی مشابه و بسیار ناامیدانه از متحدان خود خواست تا مواضعی سرسختانه در قبال ایران و در قبال برنامه هسته‌ای این کشور در پیش بگیرند.

در این خبر از پایگاه صهیونیستی تاکید شده است: در حال حاضر نگرانی اصلی اسرائیل این است که در دولت جدید ایران برنامه‌های هسته‌ای با سرعتی بیشتر و بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه بین المللی ادامه پیدا کند.

 اسرائیل می‌ترسد تا زمانی که آمریکا و متحدانش به خود بیایند و متوجه شوند چه اتفاقی در حال رخ دادن است ایران در تلاش‌های جدید خود در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای در منطقه باشد و حتی برخی دستاورد‌های هسته‌ای خود را در معرض آزمایش هم بگذارد.

این پایگاه صهیونیستی در ادامه همین مطلب می‌افزاید: ناامیدی مشهود نفتالی بنت که در سخنرانی سازمان ملل هم مشخص بود از این حقیقت ناشی می‌شود که حداقل در حال حاضر اسرائیل هیچ گزینه نظامی و استراتژیک کارآمد و قابل اعتمادی برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در منطقه و نیز در جهان ندارد. اسرائیل قادر نیست در حال حاضر توانایی‌های هسته‌ای ایران را با هزینه‌ای معقول خنثی کند و یا حتی از سرعت آن بکاهد.

در ادامه این مطلب تاکید شده است: بدترین حالت که بسیاری را در داخل اسرائیل نگران کرده این است که اثربخشی حمله نظامی اسرائیل به ایران در بهترین حالت خسارات، تلفات و هزینه‌های عظیمی را برای ارتش و احزاب داخلی ما  به همراه خواهد داشت.

اسرائیل در حال حاضر هم از فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی و هم پیشرفت‌های هسته‌ای ایران به شدت نگران است. کره شمالی مدتی است که از توانایی هسته‌ای خود به عنوان اهرمی سیاسی استفاده می‌کند و در بسیاری از موارد ایران را الگوی خود قرار داده است که این برای مقامات اسرائیلی بسیار نگران کننده است.

این پایگاه خبری در پایان این مطلب مدعی شده است: تا زمانی که اسرائیل بتواند یک راه حل کاربردی در قبال ایران پیدا کند از متحدان خود از جمله آمریکا و کشور‌های اروپایی خواسته تا حد ممکن سیاست‌های تحریمی علیه این کشور را با سختگیری بیشتری پیش ببرند و نقاط ضعف و آسیب پذیر ایران در زمینه اطلاعاتی، سایبری و هسته‌ای را شناسایی کنند.