پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به ساحل آفتابی ایران ایران خوش آمدید! کیش جزیره ای است که نام ساحل آفتابی ایران را به خود اختصاص داده است و انصافا میتوان گفت زیباترین ساحل ایران در کنار آفتابی دلنشین مختص به همین جزیره است! هر ساله مسافران زیادی در فصول مختلف راهی سفر به این جزیره زیبا میشوند. در این بین برخی آنچنان شیفته این مکان میشوند که فکر زندگی در آن به سرشان میزند؛ زندگی در کیش میتواند تجربه جالبی برای زندگی هر یک از ما باشد در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع و مزایا و معایب اقامت در کیش خواهیم پرداخت و همچنین توصیه می شود اول با تور کیش از تهران به این جزیره سر بزنید.

زندگی در کیش؛ خوب یا بد؟!

زندگی در کیش

زیبایی جزیره کیش چیزی نیست که دیگر بر کسی پوشیده باشد. هر ایرانی حداقل یک باز یا به این جزیره سفر کرده و یا در برنامه های سفر خود آن را گذاشته است. آرامش بی نظیر این جزیره در کنار شب های شاد و سرزنده، دریای زلال با تفریحات آبی هیجان انگیز دلایلی کمی برای اینکه هر کسی آرزوی دیدن آنجا را بکند نیست! اما زیبایی و اقتصاد این جزیره کار را به جایی رسانده است که عده ای دیگر به دیدن آن قانع نیستند و به فکر زندگی کردن در این جزیره هستند. اما برای زندگی در کیش ممکن است سوالاتی ذهن شما را مشغول کند، سوالاتی از قبیل قیمت خانه در کیش چقدر است؟ قوانین جزیره کیش چیست؟ و یا اینکه بهترین مناطق کیش برای زندگی کجاست؟ در ایان این مطلب میتانید تصمیم بگیرید که زندگی در این جزیره مناسب شما هست یا خیر.

اگر تحمل آب و هوای گرم و مرطوب ندارید زندگی در کیش برایتان سخت خواهد بود!

با توجه به قرارگیری کیش در کنار آب های آزاد طبیعی است که تبخیر آب سبب آن میشود که رطوبت این شهر گاهی اوقات به 90% هم حتی برسد! دمای هوا نیز در این جزیره به طور میانگین 27 درجه سانتیگراد است که نشان دهنده گرم بودن این جزیره در اغلب روزهای سال است؛ بنابراین اگر تحمل گرما و رطوبت شدید را ندارید اقامت در کیش برای شما چندان خوشایند نخواهد بود هر چند که پس از مدتی به این شرایط آب و هوا عادت خواهید کرد.

فواید زندگی در کیش را میدانید؟!

کار پردرآمد در کیش

درست است که کیش آب و هوایی گرم و مرطوب دارد و از این لحاظ میتواند کمی اذیت کننده باشد اما فواید زندگی در کیش کم نیستند! به عنوان مثال با داشتن یک کار پردرآمد در کیش میتوانید با کمترین قیمت بهترین ماشین های روز دنیا را سوار شوید و رویای سوار شدن بر ماشین های گران قیمت را محقق کنید. از دیگر فواید زندگی در کیش میتوان به آرام و ساکت بودن این جزیره اشاره کرد، تمیز بودن در این شهر یک قانون است! بله درست شنیدید! یکی از مهم ترین قوانین جزیره کیش نریختن زباله در جزیره است که میتواند برای شما گران تمام شود. حتی اگر از زیر قانون فرار کرده باشید و یا سهوا زباله ریخته باشید گروه های مردم نهادی وجود دارند که به تمیز کردن ساحل مشغول میشوند بنابراین شما به ندرت در این جزیره آشغال بر روی زمین میبینید و تمیزی این شهر یکی از فواید زندگی در کیش است.

از دیگر مزایای زندگی در این جزیره میتوان به متنوع بودن مراکز خرید آن اشاره کرد. اگر تا به حال به کیش سفر کرده باشید حتما از بازارهای معروف آن دیدن کرده اید. آوازه مراکز خرید کیش مدت هاست که در شهرهای مختلف ایران پیچیده است؛ بنابراین گزینه های زیادی برای خرید دارید. مهم نیست چه اندازه بودجه دارید میتوانید اینجا هر مغازه ای که خواستید با توجه به بودجه خود انتخاب کرده و خرید کنید. اگر میخواهید بدانید زندگی در کیش چگونه است میتوانیم بگوییم سرشار از پاساژها و مغازه های زیباست که هیچ نیاز شما را بدون پاسخ نمیگذارد! زندگی در کیش یا قشم میتواند تجربه جالبی در زندگی هر فردی باشد.

فرهنگ رانندگی در این جزیره شبیه به اروپاست! اگر از رانندگی های تند و بدون احتیاط خسته شده اید این جزیره انتخاب مناسبی برای شما است. یکی از قوانین جزیره کیش احتیاط در رانندگی است. به ندرت در این جزیره ماشینی را پیدا میکنید که در حال تند رفتن و یا حرکات نمایشی است. به عنوان یک عابر پیاده حقوق زیادی برای شما قائل خواهد بود و میتوان گفت ایستادن ماشین ها پشت خط عابر برای عبور افراد صحنه نادری است که در این جزیره به یک روزمره عادی تبدیل شده است. زندگی در کیش یا قشم فرقی نمیکند در هر دو این جزایر میتوانید از فرهنگ بالا در رانندگی لذت ببرید! و همچنین اگر به دنبال رزرو تور کیش هستید به سایت https://safarus24.com/ سر بزنید.

باوری غلط درباره این جزیره: زندگی در کیش ارزان است!

بر خلاف چیزی که شاید خیلی از ما تصور میکردیم زندگی در کیش گران است. ممکن است فکر کنید چون این جزیره در منطقه آزاد قرار گرفته است پس هزینه های زندگی مجردی در کیش ارزان تمام میشود و یا تنها به خاطر اینکه میتوانید با قیمتی بسیار پایین تر ماشین های گران قیمت سوار شوید این قکر را بکنید زندگی در این جزیره قیمت چندانی نخواهد داشت، حتی اگر دارای یک کار پردرآمد در کیش باشید ممکن است هرینه های زندگی در این جزیره به شما فشار زیادی را تحمیل کند. میوه و سبزیجات، گوشت و مواد پروتئینی و خیلی از مواد غذایی دیگر از خارج این جزیره وارد میشوند و همین امر سبب آن میشود که مجبور شوید آن ها را گران تر از سایر شهر ها خریداری کنید. قیمت خانه در کیش نیز میتواند برای شما زیاد باشد.

هزینه بالای آب و برق در این جزیره نکته دیگری است که زندگی در کیش را گران کرده است. اغلب شرکت های آب و برق خصوصی هستند و علت گران بودن این دو انرژی در کیش نیز همین موضوع است بنابر این اگر قصد دارید تا در این جزیره اقامت کنید باید تا میتوانید در مصرف آب و برق صرفه جویی کنید تا هزینه های شما کاهش یابند درنهایت پاسخ دیگری که به سوال زندگی در کیش چگونه است میتوان داد این است که میتواند برای شما گران تمام شود! بنابراین قبل از تصمیم برای اقامت در کیش این نکات را حتما مد نظر قرار دهید.

زندگی مجردی در کیش

اگر مجرد هستید و به این فکر میکنید که میتوانید زندگی مجردی در کیش داشته باشید این فکر میتواند هم برایتان خوب باشد و هم ریسک داشته باشد. آرامش جزیره در روز و شب زنده داری های شادمانه در شب، ساحل آرام و نوازش بادی مرطوب روی پوست، رستوران ها و مراکز خرید متنوع، تمیز بودن دائمی جزیره دلایلی است که زندگی مجردی در این جزیره را تضمین میکنند اما هزینه های بالا در کیش و یا قوانین سخت گیرانه شاید برای مجردها خوشایند به نظر نرسد با این حال اگر قصد دارید مجرد به زندگی در کیش یا قشم فکر کنید بهتر است تحقیقات خود را در حوزه هرینه های زندگی و قیمت خانه در کیش به طور کامل انجام دهید و بیشتر با اینکه زندگی در کیش چگونه است دست و پنجه نرم کنید و یا با داشتن یک کار پردرآمد در کیش نگرانی های خود را خاتمه دهید.

بهترین مناطق کیش برای زندگی را میشناسید؟

کیش منطقه ای است که نیم قرن بیشتر نیست که به شهر تبدیل شده است بنابراین میتوان گفت منطقه ای جدید محسوب میشود و زندگی در کیش را جذاب تر کرده است. شهرک های این جزیره بسیار معروف هستند و مکان مناسبی برای زندگی در این جزیره میباشند در این بین شهرک صدف و شهرک دامون جزو بهترین مناطق کیش برای زندگی هستند.

سخن آخر

فواید زندگی در کیش

زندگی در کیش از آن دسته تصمیم های وسوسه کننده میباشد که ممکن است چند باری به ذهن هر کسی سر بزند؛ اما بهتر است قبل از اقامت در این جزیره به خوبی تمامی جوانب آن را بسنجید. عواملی همچون قیمت خانه، هرینه های سنگین، قوانین مختلف در کنار مزایایی همچون آرامش و تمیزی میتواند تصمیم شما را نهایی کند.