میلگرد فولادی پرکاربردترین فروآورده فولادی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عوامل تعیین ارزش میلگرد برای خریداران

جدا از مواردی که در تهیه این محصول فولادی در ادامه توضیح خواهیم داد، که در بخش تخصصی و ایمنی خرید میلگرد جای می گیرند، نکته ایی دیگر برای خریداران مد نظر است قیمت روز میلگرد است.

نرخ میلگرد بسته به مدل و ویژگی های آن بسیار متفاوت است. بنابراین قبل از خرید خود، لازم است نیازهای خود را با توجه به کار انجام شده بررسی کنید. سپس ، فقط باید میلگرد مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کنید. به طور خاص ، ابعاد و ضخامت آن که حداکثر بار قابل تحمل میلگرد را مشخص می کند. برای کمک به این که تعیین قیمت میلگرد مد نظر شما چگونه برآورد می‌شود می توانید چند نمونه از این عوامل را در زیر مشاهده کنید:

  • نوع آن ساده و یا آجدار بودن
  • ابعاد و ضخامت بخش
  • چگالی خطی
  • ظرفیت باربری و در نتیجه مقاومت آن

در خرید میلگرد باید به این امر توجه کرد میلگرد در چه مکانی و چه شرایط آب وهوایی قرار مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال میلگرد فولادی معمولی نمی توان در شرایط آب وهوایی که رطوبت بیش از اندازه است استفاده کرد. این امر که از چه جنسی در خرید انواع میلگرد باید استفاده کرد، درتعیین قیمت میلگرد مورد نیاز ما نیز نقش دارد.

 

میلگرد چیست

فولاد تقویت کننده ، که میلگرد نیز نامیده می شود ، یک ماده مهم برای صنعت ساختمان سازی است که برای مقاوم سازی سازه ها و سایر کارهای مورد نیاز به این عنصر ، مطابق با طرح ها و جزئیات نشان داده شده در نقشه ها و مشخصات مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اهمیت آن در ساختمانها ، کیفیت آن باید تأیید و مطالعه شود. تقویت محصولات فولادی باید با استانداردهای خاصی مطابقت داشته باشد که مستلزم مقاومت ، شکل پذیری ، ابعاد و محدودیت های فیزیکی یا شیمیایی مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آنها است.

02

تعیین سطح

میلگرد با توجه به جزئیات و ابعاد نشان داده شده در نقشه ها سرد خواهد شد. میله هایی که تا حدی در بتن تعبیه شده اند ممکن است در محل خم نشوند ، مگر در مواردی که در نقشه ها نشان داده شده یا توسط ناظر در محل مجاز باشد. تمام فولاد آرماتور باید در موقعیت دقیق نشان داده شده در نقشه ها قرار گرفته و محکم محکم شوند ، به نحوی که توسط کنترل کننده تأیید شده است ، تا از جابجایی در هنگام بتن ریزی جلوگیری شود. از سیم برای بستن میله ها و در موارد خاص جوشکاری استفاده می شود. فاصله فولاد تا فرم ها با استفاده از بلوک های ملات پیش ساخته ، کشش ، زین های فولادی یا سایر دستگاه های تأیید شده توسط کنترل کننده حفظ می شود.

موارد استفاده میلگرد

همانطور که در ابتدا بیان شد دلیل استفاده میلگرد صنعت ساختمان سازی افزایش مقاومت میلگرد در ارتعاش و مقاوم شدن آن در عواملی مانند زمین لرزه است.

از میلگرد در ساخت تمام سازه های بتنی اعم از برج، سد، پل، ساختمان های مسکونی و..... استفاده می شود.

سیم فولادی برای محکم کردن میلگرد قبل از ریختن بتن روی آن استفاده می شود. مقیاس مشخص شده در سانتی متر برای مرجع اندازه نشان داده شده است.

استفاده از میلگرد برای ساخت قفس

برای ساخت چنین محصولاتی از میلگرد ساده به جای میلگرد اجدار استفاده خواهد شد.

قفس های تقویت کننده معمولاً در محل پروژه یا خارج از آن با کمک خم کننده ها و قیچی های هیدرولیکی ساخته می شوند. با این حال ، برای کارهای کوچک یا سفارشی ، یک ابزار معروف به قیچی میلگرد دستی کافی است. میله ها توسط تثبیت کننده های فولادی  آهنگرهای تقویت کننده بتن ، با تکیه گاه میلگرد و جدا کننده میله های بتنی یا پلاستیکی ، میلگرد را از قالب بتنی جدا کرده و بتن را تحت پوشش قرار می دهند و مطمئن می شوند که به درستی وارد شده است. میله های تقویت کننده در قفس ها با جوشکاری نقطه ای ، بستن سیم فولادی ، گاهی اوقات با استفاده از سطح میله یا با اتصالات مکانیکی به یکدیگر متصل می شوند. برای بستن میلگرد با روکش اپوکسی یا گالوانیزه ، معمولاً از سیم گالوانیزه یا روکش اپوکسی استفاده می شود.

نکته ایی که نیاز به ذکر ان است جنس میلگرد مورد استفاده است. چون اغلب میلگرد ها از جنس فولاد معمولی ساخته می شوند، به دلیل خاصیت اکسید شدن فولاد باید به این مورد که توجه کرد و در صورت نیاز میلگرد های ضد زنگ استفاده کرد.