ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای گفت: یکی از واحدهای ویژه طالبان اواخر روز یکشنبه عملیاتی را علیه عناصر داعش در منطقه ۱۷ کابل انجام داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به دنبال انفجار روز یکشنبه در مسجدی در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان افغان شد، یکی از سخنگویان طالبان اعلام کرد، نیروهای دولت طالبان اواخر همان روز یک گروهک داعشی را در شمال پایتخت نابود کردند.

هیچ تاییدیه‌ای دال بر اینکه این عملیات مستقیما به انفجار روز یکشنبه مرتبط بوده، وجود ندارد. این انفجار جدی‌ترین حمله در کابل از زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در پایان اوت سال جاری میلادی بود.

شاخه محلی گروه تروریستی داعش موسوم به "داعش خراسان" ادعا کرده که حملاتی را علیه اهداف طالبان انجام داده و همچنان با طالبان که در اوت سال جاری میلادی دولت تحت حمایت غرب در کابل را سرنگون کرد، صلح و آشتی نکرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای گفت: یکی از واحدهای ویژه طالبان اواخر روز یکشنبه عملیاتی را علیه عناصر داعش در منطقه ۱۷ کابل انجام داد.     

وی افزود: این پایگاه داعش به طور کامل نابود شد و تمامی اعضای داعش در داخل این پایگاه در نتیجه این حمله کوبنده و موفق، کشته شدند.

پیش‌تر رسانه‌های محلی از درگیری‌های شدید در این منطقه گزارش داده بودند و ساکنین این منطقه نیر تایید کردند که نیمه شب یکشنبه صدای انفجار و تیراندازی شنیده‌اند.

طالبان که با نیروهای وفادار به احمد مسعود، یکی از رهبران اپوزیسیون از منطقه پنجشیر واقع در شمال کابل نیز مبارزه می‌کند، اعلام کرده است که کنترل کامل کشور را به دست گرفته است.

اما خشونت‌های روز یکشنبه و سری رویدادهای کوچک در روزهای اخیر در مناطقی چون ننگرهار در مرز با پاکستان و پروان واقع در شمال کابل نشان داده‌اند که تهدیدات امنیتی از بین نرفته‌اند.

منبع: فارس