حسن روحانی دیگر در خیابان پاستور نیست وتنها چند روز پیش بعد از مدت‌ها سکوت، قتل و عام قندوز که مسبب‌اش بی‌کفایتی طالبان است را طی توئیتی محکوم کرد. محمد جواد ظریف هم دیگر در خیابان سی تیر سر و کله‌اش پیدا نمی‌شود و ظهور و بروزاش محدود شده به حضور جسته و گریخته در شبکه‌های اجتماعی نظیر کلاب هاوس.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عباس عراقچی نیز بنا نیست جایی و جایگاهی در تیم مذاکره هسته‌ای داشته باشد و کمال خرازی برای او حکمی زده تا در واقع این چند صباح بیکار نماند! فلذا معماران برجام ذره‌ای جایگاه و قدرت در حال حاضر ندارند که بخواهند مشکلی و مانعی برای مخالفان جدی و اصلی این معاهده ایجاد کنند.

اکنون سوال بنده این است امثال آقای حسین شریعتمداری و دوستان‌شان که معتقدند برجام جنازه‌ای متعفن بیش نیست چرا پیگیر مذاکرات وین هستند؟! الحمدالله که تمام نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز همفکر و هم جریان کیهانی‌ها هستند فلذا خیلی ساده می‌توان برای همیشه این جنازه متعفن را به خاک سپرد و تمام! فی المثل همین امروز مجلس محترم شورای اسلامی می‌تواند طی یک طرح سه فوریتی دولت و وزارت خارجه را ملزم و مکلف کند که طی بیانیه‌ای رسمی خطاب به کشورهای غربی و چین و روسیه اعلام کند که تهران برای ابد از برجام خارج می‌شود زیرا تماما ضرر و خسارت بوده است. اتفاقا کار از محکم کاری عیب نمی‌کند؛ یعنی حتی به توصیه کیهان، دولت ابراهیم رئیسی، ایران را از ان پی تی نیز خارج نماید تا بتوانیم بدون هیچگونه نظارتی به فعالیت‌های هسته‌ای بپردازیم.

بهرحال حتما مخالفان برجام پلن‌های مختلف و متعددی برای پسا برجام ترتیب داده اند. یعنی اگر قطعنامه‌های سازمان ملل بازگردند و یا خدای ناکرده بنای جنگی بود همین آقایان می‌دانند چگونه شرایط را مدیریت کنند.

هرچند احساس می‌شود مخالفت مخالفان برجام این روزها صرفا لب و دهانی و یا تریبونی شده است. با بدگویی کردن که نمی‌توان از توافق هسته‌ای خارج شد باید عمل کرد. ابزارش هم که وجود دارد پس این معطل کردن‌ها و شاخ و شانه کشیدن برای معماران برجام که این روزها بیکار و پیژامه‌پوش در خانه‌های‌شان نشسته‌اند چه سودی دارد؟

اگر هنوز دولت روحانی در قدرت بود و اصرار به احیای برجام تحت هرشرایطی داشت آن زمان این بدگویی‌ها توجیه داشت. ولی اکنون این رفتار مصداق بارز مثل «لات کوچه خلوت» است. بهتر است دوستان وارد میدان شده و در عرصه عمل کار را تمام کنند.