حمیدرضا ترقی گفت: آقای روحانی بعد از این نمی‌تواند حتی در یک جمع محدود تأثیری داشته باشد، چه رسد به کل جامعه او فقط می‌خواهد خودی نشان دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سایت فردا نوشت:  سرنوشت روحانی چه می‌شود؟ این پرسشی است که در چند روز اخیر خاصه بعد از انتشار توئیت‌های او در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شده است؛ اینکه آیا او می‌خواهد بعد از این نقش اپوزیسیون درون‌نظامی را ایفا کند یا محور وحدت منتقدان دولت مانند اصلاح‌طلبان و معتدلین قرار می‌گیرد یا آنکه برخلاف همه اینها او در حاشیه خواهد ماند و دیگر شاهد بروز و ظهور حسن روحانی در پرتو سیاست ایران نخواهیم بود؟

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «توئیت‌هایی که اخیرا آقای روحانی منتشر می‌کند، در معادلات سیاسی کشور تأثیری ندارند زیرا مردم به دنبال دیدگاه‌های او نیستند. آقای روحانی هشت‌سال برای اجرای ایده‌ها و تفکراتش زمان داشت و در تمام این هشت‌سال مردم چیزی جز خسارت ندیدند».

او ادامه داد: «آقای روحانی بعد از این نمی‌تواند حتی در یک جمع محدود تأثیری داشته باشد، چه رسد به کل جامعه و شاید خودش هم این موضوع را بداند و این توئیت‌های اخیر او هم برای آن است که در برابر انتقادهایی که او بعد از ریاست‌جمهوری سکوت کرده است، خودی نشان داده باشد».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی می‌تواند لیدر جریان‌های منتقد دولت مانند اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها شود، بیان کرد: «بعید است او بتواند محوریتی در میان اصلاح‌طلبان یا معتدلین داشته باشد زیرا او در زمانی که قدرت را در اختیار داشت به جز بهادادن به کارگزاران برای دیگر طیف‌های اصلاح‌طلبی ارزشی قائل نبود. حتما اصلاح‌طلبان به روحانی اعتماد نمی‌کنند و او نمی‌تواند پرچم‌دار ادامه مسیر سیاسی اصلاح‌طلبان باشد».

او درباره اینکه آیا روحانی می‌تواند نقشی مشابه سال‌های پایانی عمر هاشمی رفسنجانی را ایفا کند، اظهار کرد: «اگر می‌خواست نقشی مشابه آقای هاشمی را در بین نیروهای سیاسی ایفا کند، همان سال‌هایی که رئیس‌جمهور بود، این کار را می‌کرد که قدرت داشت نه حالا که نه پایگاه اجتماعی دارد و نفوذ کلام در میان سیاسی‌ها».

ترقی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر که آیا روحانی می‌خواهد نقش پوزیسیون درون نظام را ابفا کند، اظهار کرد: «او اکنون در موضع انفعال است و هم کمیسیون اصل90 و هم قوه قضائیه به دلیل ترک‌های دولت در پی محاکمه او هستند. حالا در این شرایط او نه می‌خواهد و نه می‌تواند نقش اپوزیسیون را ایفا کند».

او در پایان درباره آینده سیاسی حسن روحانی گفت: «آقای روحانی فعلا باید پاسخگوی شکایتی باشد که در پی ترک فعل‌های مکررش در دولت شده است. مردم هیچ چیز را فراموش نمی‌کنند و بدی‌های دولت او به‌قدری است که از یاد مردم نمی‌رود؛ پس آقای روحانی در آینده باید پاسخگوی عملکردش باشد و جز این نقشی نخواهد داشت».