منابع خبری گزارش دادند، چهار فرمانده ارشد نیروهای ائتتلاف سعودی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌ها

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رسانه‌های وابسته به دولت مستعفی یمن روز سه شنبه، از خاکسپاری پیکر چهار فرمانده ارشد نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب خبر دادند.

بر اساس این گزارش، پیکر سرتیپ مسعد الصیادی رییس عملیات لشکر ۱۴۳ پیاده نظام، سرتیپ عبدالرقیب النقاش، سرهنگ ابراهیم علی ناجی الحجری و سرگرد وسیم توفیق علی شدیوه که در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند، در مأرب تشییع و به خاک سپرده شد.

رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی اشاره‌ای به زمان و مکان دقیق کشته شدن این چهار فرمانده ارشد خود نکردند؛ اما طی روزهای اخیر، درگیری‌های شدیدی در محورهای عملیاتی مأرب از سوی نیروهای صنعاء برای بازپس‌گیری این استان در جریان است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری، جزئیات آخرین عملیات نظامی انجام شده با عنوان «ریبع النصر» (بهار پیروزی) توسط ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در استان‌های مارب و شبوه را تشریح و اعلام کرد که پنج شهرستان این دو استان‌ توسط ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور آزاد شدند.

به اعتقاد کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی منطقه، با آزادسازی استان مارب از دست تروریست‌های داعش، القاعده و مزدوران وابسته به دولت منصور هادی، شرایط برای مردم یمن و رزمندگان انصارالله بسیار بهتر خواهد شد و عملا محاصره زمینی استان‌های در دست مقاومت از محاصره خارج خواهند شد.