احمد کریمی اصفهانی گفت: ما قراردادی به اسم برجام را امضاء کرده بودیم و رهبر انقلاب هم گفتند که ما اهل پیمان‌شکنی نیستیم اما قرار هم نیست که غربی‌ها چیزی فرای برجام از ما بخواهند یا به نوعی مواردی فرای موضوع برجام را به ما تحمیل کنند.

محتوای مذاکرات تحت هیچ شرایطی فراتر از برجام نخواهد رفت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: در آستانه مذاکرات برجامی وین قرار داریم و آن‌طور که گفته می‌شود مذاکرات بروکسل هم به نوعی پیش‌زمینه آن مذاکرات است. حالا در آستانه دور تازه مذاکرات پاسخ به این پرسش مهم به نظر می‌رسد که ایران باید چه چارچوبی را برای مذاکرات خود در نظر بگیرد؟

احمد کریمی اصفهانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «یک اصل مهم وجود دارد؛ آنکه تیم مذاکره‌کننده کنونی همان‌چیزی را اجرا می‌کنند که رهبر انقلاب می‌خواهد. اکنون میان رئیس‌جمهور و رهبر انقلاب هم درباره مذاکرات هیچ اختلاف نظری وجود ندارد. بین قوا نیز هیچ اختلافی نیست. به لطف خدا عزم همه مسئولان این است که در چارچوب قانون و مبتنی بر یک راهبرد برد-برد مذاکرات پیش برود».

او ادامه داد: «دیگر قرار نیست با اختلاف میان مسئولان چراغ سبزی به غربی‌ها برای امتیازگرفتن نشان داده شود. وقتی اختلاف وجود نداشته باشد، تیم مذاکره‌کننده هم با استحکام مواضع جمهوری اسلامی را بیان می‌کنند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «ما قراردادی به اسم برجام را امضاء کرده بودیم و رهبر انقلاب هم گفتند که ما اهل پیمان‌شکنی نیستیم اما قرار هم نیست که غربی‌ها چیزی فرای برجام از ما بخواهند یا به نوعی مواردی فرای موضوع برجام را به ما تحمیل کنند. بنابراین چارچوب مذاکرات به هیچ‌وجه نباید فراتر از بازگشت واقعی همه طرف‌ها به برجام باشد».

او در پایان درباره اینکه آینده برجام را چه‌طور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: «به نظر می‌رسد در مذاکرات وین پیشرفت‌های خوبی به دست آید و نتیجه آن را مثبت ارزیابی می‌کنم. طرف‌های غربی‌ می‌دانند که دولت ایران مانند دولت یازدهم و دوازدهم اهل باج‌دادن نیست و هیچ تفرقه‌ای هم میان مسئولان وجود ندارد و همه مسئولان کنونی مطیع ولی‌فقیه هستند. ما در این دور تازه مذاکرات تحت هیچ شرایطی عقب‌نشینی نخواهیم کرد و هر زمانی هم که عقب‌نشینی نکرده‌ایم، موفق بوده‌ایم؛ بنابراین باتوجه به روحیه و باور موجود در مسئولان حتما ایران از مذاکرات پیش رو ضرر نخواهد کرد».