منصور حقیقت‌پور گفت: دیدیم که آمریکایی‌ها بدون هیچ مبانی قانونی از برجام کنار کشیدند و حالا باید ضمانت بگیرم تا آمریکایی‌ها دیگر چنین غلط‌هایی را مرکتب نشوند.

مرگ یک‌بار، شیون هم یک‌بار؛ باید از آمریکا ضمانت بگیریم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: در آستانه مذاکرات وین، یک موضوع بیش از هر همه‌چیز خودنمایی می‌کند؛ اینکه اگر اگر مذاکرات به نتیجه برسد و حتی آمریکا بار دیگر به برجام بپیوندد، چه تضمینی وجود دارد که باز هم از برجام خارج نشود؟ شاید به همین دلیل باشد که اخیرا برخی مسئولان و نمایندگان نسبت به این مسئله هشدار داده‌اند؛ برای مثال چندروز پیش مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، این مسئله را مطرح کرد و روز گذشته هم علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، بر ضرورت اخذ تضمین تأکید کرد.

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آمریکایی‌ها یک‌بار در برجام مردود شدندو خروج ترامپ از برجام، سند مردودی آمریکایی‌هاست. آنها باید ذهنیت منفی افکار عمومی دنیا با ترمیم کنند و به همین دلیل مدام درخواست مذاکره می‌کنند».

او ادامه داد: «در مقطع کنونی ایران باید از آمریکا ضمانت بگیرد که بار دیگر از برجام خارج نشود. باید فشار برای گرفتن ضمانت از آمریکا بیشتر شود. ما در برجام صادقانه عمل کردیم اما دیدیم که آمریکایی‌ها بدون هیچ مبانی قانونی از برجام کنار کشیدند. اکنون باید ضمانت بگیرم تا آمریکایی‌ها دیگر چنین غلط‌هایی را مرکتب نشوند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اگر قرار باشد بعد از این هم هر کشوری که پای معاهده، توافق‌نامه یا قراردادی را امضا می‌کند و بعد از چند وقت دیگر زیر تعهدش بزند، باید به حال سازمان ملل تأسف خورد که اسناد بین‌المللی‌اش تا این میزان بی‌اعتبار است. مرگ یک‌بار، شیون هم یک‌بار؛ باید از آمریکا ضمانت بگیریم».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «آمریکایی‌ها باید بدانند که ما در هر صورت ضرری نمی‌کنیم زیرا گرچه تحریم‌ها اختلال‌هایی در مسائل اقتصادی ما ایجاد کرد اما به هر حال از پس برآمدیم. از آن‌سو غنی‌سازی‌مان را هم ادامه می‌دهیم. آمریکا باید متنبه شود و پای وعده‌هایی که می‌دهد، بایستد».