همیشه قرار نیست با مشخص شدن قاتل راز و انگیزه جنایت فاش شود و گاهی راز جنایت‌ها برای همیشه سر به مهر باقی می‌ماند.

این قاتلان بعد از قتل خودکشی کردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همیشه قرار نیست با مشخص شدن قاتل راز و انگیزه جنایت فاش شود و گاهی راز جنایت‌ها برای همیشه سر به مهر باقی می‌ماند، مانند جنایت‌هایی که عامل آن قبل یا بعد از دستگیری خودکشی می‌کند. از این دست جنایت‌ها هر ساله اتفاق می‌افتد و قاتل بعد از جنایت به دلیل عذاب وجدان به زندگی خود نیز پایان می‌دهد. مثل همین جنایت۱۰روز قبل در محله جامی تهران که مرد همسرکش چند ساعت بعد از قتل تصمیم گرفت به زندگی‌اش پایان دهد. این هفته سراغ این قاتلان رفتیم و بعد از مرور جنایت‌هایشان، ریشه‌های خودکشی آنها را بررسی کردیم.

قاتل شورولت سوار

یکی از معروف‌ترین قاتلانی که با خودکشی خود، راز جنایت‌هایش سر به مهر ماند، مجید سالک یا قاتل شورولت سوار بود. تعداد زنانی که قربانی جنایت‌های او شدند مشخص نیست و بین ۲۴ تا ۴۰ قربانی تخمین زده شده است. نام این جنایتکار سریالی، در سال‌های ۶۴ و ۶۵ در مطبوعات مطرح شد اما قتل‌هایی که وی رقم زد از سال‌ها پیش از آن، یعنی از زمستان سال ۵۹ آغاز شده بود. شامگاه بیستم اسفند سال ۵۹، وقتی جسد زنی در کوی دانش شهر تبریز پیدا شد، کسی خبر نداشت که این آغاز جنایت‌های سریالی قاتل خونسرد است. بعد از آن اجساد زنانی در اردبیل و اشتهارد کرج، اردبیل، قزوین و تهران پیدا شد که خفه شدن آنها باطناب سفید، نقطه مشترک تمام جنایت‌ها بود. هولناک‌ترین جنایتی که مجید تا آن زمان مرتکب شده بود، قتل مادری همراه دو فرزند ۱۱و ۹ساله‌اش در تبریز بود. او پس از این جنایت راهی تهران شد و بیشترین قتل‌ها را در پایتخت رقم زد. سال۱۳۶۴، سرنخ این جنایت‌ها در اختیار پلیس قرار گرفت. یکی از قربانیان قبل از کشته شدن به خواهرش گفته بود با مردی شورولت سوار آشنا شده که لهجه آذری دارد. پس از کشف این سرنخ ماموران با کمین در محله‌های مختلف تهران، به دنبال قاتل سریالی بودند تا این‌که شورولتی را در میدان انقلاب متوقف کرده و در صندوق عقب آن چند تکه طناب سفید پیدا کردند. وقتی با متهم صحبت کردند و او با لهجه‌ای آذری صحبت کرد، مطمئن شدند قاتل سریالی را پیدا کرده‌اند. او پس از انتقال به پلیس آگاهی به قتل زنان اعتراف کرد اما تعداد قربانیان و انگیزه او از این جنایت‌ها سر به مهر باقی ماند، زیرا قاتل قبل از رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه، با حاشیه پتو برای خود طناب ساخت و با آن خودکشی کرد.

داماد‌های جانی

پانزدهم مرداد امسال صدای شلیک گلوله در یکی از روستاهای سنندج پیچید و اهالی سراسیمه از خانه‌های خود بیرون آمدند. آنها رد صدا را گرفته و به خانه‌ای که آنجا شلیک رقم خورده بود، رفتند. با ورود به خانه با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند.جسد شش زن و مرد غرق در خون در آن خانه افتاده بود. سلاحی نیز در کنار داماد خانواده قرار داشت. دقایقی بعد تیم پلیسی با تماس اهالی، خود را به آنجا رسانده و در تحقیقات مشخص شد مرد ۴۲ساله به دلیل اختلافاتی که با همسرش داشت، وارد خانه پدرزنش شده و با شلیک سلاح شکاری، پدرزن، مادرزن، همسر و برادرزنش را همراه فردی که در خانه آنها بود به قتل رسانده بود. قاتل پس از این جنایت هولناک با شلیک سلاح به زندگی خودش نیز پایان داد.  در جنایت مشابه دیگری، یک مرد اهوازی صبح روز دوشنبه،‌ ۱۶فروردین امسال، هشت نفر از بستگان خود را با شلیک گلوله به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.

در بررسی‌ها مشخص شد، این مرد ۵۰ ساله و ساکن محله زرگان اهواز بوده و سابقه اعتیاد به شیشه داشته است. او در این جنایت، دو بار اقدام به تیراندازی کرده و ابتدا در اهواز چهار نفر از اعضای خانواده همسر اول خود را با سلاح جنگی کشته بود. قاتل سپس به شهرستان کارون رفته و چهار نفر دیگر از جمله پدر و مادر همسر دوم و فرزندش را همراه برادرزاده همسر دومش به ضرب گلوله از پا درآورده بود. او پس از این جنایت هولناک، به زندگی خودش نیز پایان داد. بررسی سوابق این قاتل نشان داد، او سال ۸۸ به اتهام حمل سلاح و سال ۹۴ به دلیل ضرب و جرح همسر دومش دستگیر شده بود.

جنون پدر

چهارم مرداد سال ۹۸ بود که صدای گریه کودک پنج ساله‌ای در یکی از کوچه‌های محله مرتضی‌گرد تهران پیچید. دخترک به نام مهگل با مشت‌های کوچکش به در حیاط خانه‌شان می‌کوبید و مادرش را صدا می‌زد اما پدر و مادر و خواهرش در را به روی او باز نمی‌کردند. زن همسایه سریع خودش را به مهگل رساند و سعی کرد او را آرام کند. او هم چند بار به در خانه کوبید اما کسی در را باز نکرد. ساعتی بعد صدای فریادهای پسر خانواده از خانه‌شان برخاست و اهالی محل در حیاط خانه جمع شده بودند.کشف سه جسد در خانه، اولین گزارشی بود که از صحنه حادثه به دست ماموران پلیس رسید. برادر مهگل در مورد مشاهدات خود به ماموران گفت: «وارد هال خانه‌مان که شدم جسد پدرم را دیدم که خودش را از قاب پنجره حلق‌آویز کرده  و جانش را از دست داده بود. دنبال مادر و خواهرم گشتم و بالاخره آنها را در حالی که غرق در خون بودند در حمام خانه‌مان دیدم.» بررسی‌های پلیسی حاکی از آن بود که مرد جوان در جنوب تهران بعد از به قتل رساندن همسر و دختر نوجوانش با ضربات تبر، اقدام به خودکشی کرده است.

در ادامه تحقیقات پسر خانواده گفته بود: «دو سال بود پدرم مشکلات حاد اعصاب داشت. در حدی که پزشک گفته بود باید جراحی شود اما او می‌گفت حال من خیلی هم خوب است و نیازی به مداوا ندارم. همین مشکلات عصبی‌اش باعث شده بود همیشه با ما در حال دعوا باشد.لااقل یک روز در میان در خانه‌مان دعوا می‌شد. پدرم بارها مادرم را تهدید به کشتن کرده بود. روز حادثه من سر کار بودم و خواهر بزرگ‌ترم هم در خیاطی کار می‌کرد و خانه نبود که این اتفاق افتاد.»

تراژدی ظهر داغ

روز جمعه ۲۸خرداد امسال، نزدیک ظهر بود که صدای شلیک گلوله در محله سادات شهرستان گچساران پیچید و پس از آن صدای جیغ زن میانسال کوچه را پر کرد. زن میانسال در کوچه می‌دوید و با فریاد و التماس از همسایه‌ها می‌خواست به فرزندانش کمک کنند. صدای فریادهای مادر سکینه و قاسم در صدای تیراندازی‌های پی در پی در هم می‌پیچید و دقایقی بعد حیاط خانه‌شان غرق در خون بود. اجساد غرق در خون سکینه و قاسم به پزشکی قانونی منتقل شد.

مرد جوانی که همسر سابق سکینه بود بعد از تیراندازی به سوی همسر سابق خود و برادر همسرش، اقدام به تیراندازی به سر خود با همان سلاحی که در دست داشت، کرد.

جنایت در وسط روستا

درگیری مردی با اهالی روستا در تالش بر سر علوفه هم تیر ماه امسال، جنایتی هولناک را رقم زد که با خودکشی قاتل پایان گرفت. ساعت ۱۹ روز حادثه یکی از اهالی روستای اسب‌مُر بخش مرکزی تالش بر سر علوفه دام در این روستا با چند نفر دیگر از اهالی درگیر شد و با شلیک سلاح شکاری پنج تیر، دو نفر را کشته و دو نفر را زخمی کرده است. اما این پایان تیراندازی در روستا نبود و قاتل که همراه خانواده‌اش در محل حضور یافته بوده، بعد از اقدام به قتل، کمی از صحنه جرم دور شده و با همان سلاح شکاری خودکشی کرد.

خودکشی مردان همسرکش

در یک ماه گذشته چند پرونده خودکشی مردان همسرکش در پلیس آگاهی مطرح شد که در یکی از مهم‌ترین جنایت‌ها، ۲۹مهر امسال، ماموران پلیس آگاهی در جریان قتل زن جوانی در محله جامی قرار گرفتند. تیم پلیسی با حضور در محل متوجه شدند این زن به قتل رسیده و از شوهر او اثری نیست. از سوی دیگر تحقیقات از خانواده مقتول نشان داد او با همسرش اختلاف داشته است. شوهر این زن به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت. تحقیقات در این ارتباط ادامه داشت تا این‌که خودکشی مردی از یک ساختمان نیمه‌کاره در محله ستارخان به پلیس گزارش شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد، او مرد تحت تعقیب است که بعد از قتل همسرش خود را به آنجا رسانده و با پرت کردن خودش، به زندگی‌اش پایان داده است.

در دومین جنایت، بیست و سوم مهر امسال مردی در مشهد پس از درگیری با همسر صیغه‌ای خود، او را به داخل حمام کشاند و سرش را داخل تشت آب قرار داد و باعث مرگ او شد. این مرد بعد از قتل تصمیم به خودکشی گرفت. ابتدا طنابی از سقف آویزان کرد اما قبل از دار زدن خودش، نقشه‌اش تغییر کرد و این بار شیر گاز را بازگذاشت و خانه را منفجر کرد. با حضور تیم‌های امدادی او به بیمارستان انتقال یافت اما به دلیل سوختگی ۸۰ درصدی، یک روز بعد جان باخت.

در یکی از پرونده‌های خودکشی بعد از همسرکشی که در رسانه‌های جنجالی شده بود، مردی بعد از قتل همسرش در خودروی زانیتا، همانجا به خودش هم شلیک کرد تا یک تراژدی رقم بخورد. ماموران کلانتری ۱۳۶فرجام تهران پس از اطلاع از مرگ مشکوک زن و مردی در خودروی زانتیای سفید رنگ در حوالی باغ پرندگان، در آن محل حاضر شدند. تحقیقات در محل حاکی از این بود که این دو نفر زن و شوهر بوده و به دلایل نامشخص هدف گلوله قرار گرفته‌اند.  یک سلاح شاه‌کش در خودرو وجود داشت که با توجه به وجود دلایلی معلوم شد شوهر متولد سال ۶۰ زن خود را که متولد سال ۶۲ بوده کشته و خودش را نیز به قتل رسانده است؛ بنابراین گزارش دو گلوله در سلاح مانده و یک گلوله نیز به گیجگاه چپ خانم و گلوله‌ای دیگر به گیجگاه راست آقا شلیک شده بود. در انتها با توجه به کشف تکه کاغذی روی داشبورد خودرو، موضوع خودکشی و قتل همسر توسط شوهر به تایید رسید.