نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در رابطه با طرح رئیس مجلس برای مذاکرات برجامی گفت: جمع بندی طرح آقای قالیباف می‌تواند در اختیار شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه اش و وزارت امور خارجه قرار بگیرد و می توانند از آن بهره ببرند.

طرح قالیباف برای مذاکرات برجام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«حسینعلی حاجی دلیگانی»، نماینده مردم شاهین شهر و عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم،  در رابطه با "موضع تهدیدآمیز فرانسه برابر ایران برای مذاکرات وین" گفت: جمهوری اسلامی بر اساس قانون راهبردی مصوب شده در مجلس از ۸ آذرماه مذاکرات را دنبال خواهد کرد. طبق چارچوبی که قانون اقدام راهبردی برای دولت تعیین کرده بایستی مذاکرات به نحوی برگزار شود که برای ایران سودمند باشد. اگر مذاکرات برای جمهوری اسلامی سود و نفعی به همراه نداشته باشد، فرصت سوزی بیش نیست پس دلیلی ندارد ایران همین موضع را ادامه دهد و قطعا راهکارهای دیگر را انتخاب خواهیم کرد.

او ادامه داد: راهبرد غربی‌ها منجر به شکست شده زیرا منتظر بودند غرب‌گرایان در کشور کار را به دست بگیرند و مطابق با میل‌شان، جمهوری اسلامی به آنها وابسته شود اما انتخاب مردم بر این راهبرد خط بطلان کشید. قاب طلایی کنونی جمهوری اسلامی عبارت است از آقای رئیسی، آقای قالیباف و آقای اژه‌ای، هر سه مظهر جریان ضد غربی و ضد لیبرالی و از چهره‌های انقلابی هستند. کشور با این ترکیب هماهنگ اداره می‌شود،  بنابراین برای غربی‌ها جای سوءاستفاده باقی نخواهد گذاشت. همزمان با بحث مذاکرات، بی اثر شدن تحریم ها را با ظرفیت هایی که در کشور برای تودیع و تحویل نیازهای داخلی وجود دارد، دنبال خواهیم کرد. 

عضو هیات رئیس مجلس در رابطه با صحبت های سخنگوی وزارت خارجه فرانسه مبنی بر آنکه در نشست آتی شورای حکام، به همراه شرکای خود علیه ایران دست به اقدام خواهیم زد، گفت: کشورهای غربی دیگر کار نکرده برای‌شان باقی نمانده و همه توان خود را برای مقابله با ایران بکار برده‌اند. تمام روش‌های هوشمندانه برای رصد مسیرهای تحریم را دنبال و اعمال کردند و از این به بعد هرچه بگویند «در حد حرف» است. هدف‌شان از بیان چنین صحبت هایی جلوگیری از بیشتر شدن تشتت بین غربی‌هاست، می‌خواهند بیش از این دچار شکاف نشوند. تمام گزینه‌ها را به نوعی سنجیدند ولی نتیجه نگرفتند. 

او با اشاره به ناکامی اخیر آمریکا در سرقت نفت ایران بیان کرد: غربی‌ها اخیرا شاهد بودند، آمریکا که سردمدار اروپایی‌ها محسوب می‌شود چگونه پوزه‌اش در دریای عمان به آب مالیده شد و شکست خورد و فرار را بر قرار ترجیح داد. ظرفیت و توانمندی‌هایی که در جمهوری اسلامی ایجاد شده و سرمایه اجتماعی که در حال افزایش است این پیام را برای غربی‌ها دارد که  فریب آمریکایی‌ها و رژیم صهیونستی را نخورند. 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: فرانسه مراقبت کند بیش از این دچار وسوسه افراد فراری شده از ایران نشود، کشورهای غربی بعضا تحت تاثیر افرادی قرار می گیرند که اطلاعات درست به آنها نمی‌دهند و از ایران فرار کرده‌اند، من توصیه‌ام به این افراد این است که چشم‌شان را باز کنند و واقعیات ایران را در خود ایران ببینند.

او در پایان در رابطه با طرح رئیس مجلس برای مذاکرات برجامی گفت: جمع‌بندی طرح آقای قالیباف می‌تواند در اختیار شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه اش و وزارت امور خارجه قرار بگیرد و می توانند از آن بهره ببرند. آقای قالیباف آمادگی این را دارد که طرح خود را برای مذاکرات برجام در اختیار وزرات خارجه و شورای عالی امنیت ملی قرار دهد. ایشان به همراه تیمی که دارد، مسائل را رصد می‌کنند و این آمادگی را پیدا کردند که این طرح را در اختیار دیگر قوا قرار بدهند. آقای قالیباف مطالعات و جمع بندی خوبی دراین زمینه به انجام رسانده است. 

گفتنی است؛ اخیرا آن-کلر لوژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، در نشستی خبری تصریح کرده بود این کشور هنوز هم می‌تواند در نشست آتی شورای حکام، به همراه شرکای خود علیه ایران دست به اقدام بزند.

منبع: برنا