نامه نیوز/ بر اساس اخبار رسیده به «نامه‌نیوز» سید علی حسینی‌تاش، معاون راهبردی و بررسی‌های عمومی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و رئیس اسبق دانشگاه امام حسین(ع) یکی از گزینه های اصلی پست وزارت امور خارجه در دولت سید ابراهیم رئیسی است.

گمانه‌زنی جدید درباره وزیر خارجه دولت رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

از او می‌توان به عنوان یکی از اعضای عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در زمان دبیری علی لاریجانی بر شورای عالی امنیت ملی یاد کرد و البته رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران با روسیه در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در همان دوران. از دیگر سِمت‌های او می‌توان به ریاست ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران بین سال‌های 64 تا 66، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در سال‌های 66 و 67، معاون تحقیقاتی وزارت دفاع، رئیس مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی از سال68 تا 82 اشاره کرد.

این خبر در حالی است که تا پیش از این گفته می‌شد که سعید جلیلی یکی از مهم‌ترین گزینه‌های تصدی وزارت وزارت امور خارجه دولت رئیسی است زیرا او نیز سابقه نقش‌آفرینی در مذاکرات هسته‌ای و دبیری شورای عالی امنیت ملی را در کارنامه خود دارد. همچنین به نظر می‌رسد که علی باقری کنی هم از زمره گزینه‌های وزارت امور خارجه خارج شده بود؛ اویی که روزگاری دستیار جلیلی در شورای عالی امنیت ملی بود در زمان دولت نهم و دهم بود و اکنون معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه است. البته گفتنی است برخلاف تصور عمومی مبنی بر نزدیک‌بودن مواضع جلیلی و باقری کنی در حوزه سیاست خارجی، از مقطعی باقری کنی به یکی از منتقدان جلیلی تبدیل شد.

به هر روی با مطرح‌شدن نام حسینی‌تاش به نظر می‌رسد نام‌هایی مانند جلیلی و باقری کنی کنار رفته باشند.