سوای از این موضوع که در چه فصلی هستید و چه لباسی میخواهید بر تن کودک دلبندتان بپوشانید در درجه ی اول برای انتخاب لباس برای کودک اول باید از سلامت لباس مطمعن شوید . این یعنی پارچه ی لباس حتما ضد حساسیت باشد.

آیا استفاده از رامپر دخترانه برای فصل سرما کار درستی است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هرگز راحتی کودکتان را فدای سلیقه و انتخاب خودتان نکنید. چون یک لباسی طرح زیبایی دارد و یا چشم شما را گرفته دلیل نمیشود که الزاما بچه در آن احساس خوب و راحتی داشته باشد. پس بهترین لباس لباس راحت و با کیفیت است در مرحله ی دوم به فکر مدل لباس میرویم. در این مقاله رامپرها را بررسی خواهیم کرد.

 

رامپر چیست؟

این روزها فروشندگان لباس در فروشگاه ها ، لباس ها را با اصطلاحات و اسامی خطاب میکنند که شاید از نظر ما عجیب باشد . رامپردخترانه در واقع یک لباس متصل به شورتک است ! یعنی هر بالاتنه ای که به یک شورتک متصل شود.

خرید رامپر دخترانه و پسرانه در انواع  بالاتنه هایی با آستین بلند ، آستین کوتاه ، بند دار در انواع مختلف تاب و یا پشت گردنی و بدون آستین یا همان دکلته و درانواع یقه گرد ، هفت و ... امکان پذیر است. رامپرهای نوزاد معمولا از یقه تا خشتک دارای دکمه و یا زیپ هستند که هنگام در آوردن و پوشاندن لباس ، نوزاد اذیت نشود.

جنس رامپر از چیست؟

 در دوخت رامپرهای بچه گانه معمولا از پارچه های سبک که طرح هی ساده و یا گل گلی دارند مثل پارچه های نخی ، پنبه ، ابریشم ، ویسکوز و یا هر پارچه ی سبک دیگری استفاده میشود. و به دلیل راحتی ، خنکی و سبکی آنها مناسب فصل های گرم سال هستند. رامپرهایی که یکم مجلسی تر هستند برای نوزاد معمولا در قسمت روی دست و یا رون پا کش دارند و به بدن نوزاد میچسبند.حتما چک کنید که کش لباس بدن نوزاد شما را اذیت نکند.

تفاوت رامپر و جامپسوت چیست؟

بر خلاف رامپرها سرهمی هایی که پایین تنه ی آنها متصل به شلوار باشد را جامپسوت میگوییم . در واقع هر لباس سرهمی ای را نباید رامپر بنامیم . بالا تنه ی جامپسوت ها هم مانند رامپرها میتواند از هر مدل آستین و یقه تشکیل شده باشد. جامپسوت ها را با هر دو جنس سبک و سنگین مxیتوان پیدا کرد . جامپسوت هایی با پارچه های سبک مثل نخ ، پنبه و... مناسب فصل تابستان و جامپسوت هایی با پارچه های سنگین تر مانند جین ها ، مخمل و پشمی ، تدی و ... را میتوان در فواصل سرد برای کودکان استفاده کرد.

جامپر چیست؟

جامپرها در واقع لباس هایی هستند  که پایین تنه ی آنها دامن دارد و در قسمت بالا تنه دارای دو بند است که به دامن متصل است و پایین تنه را نگه میدارد . که ما به اصطلاح آنها را سارافون نیز مینامیم . جامپرها میتوانند دامنها ی بلند ، کوتاه، کلوش و یا راسته داشته باشند که برای دختر بچه ها بسیار زیبا و شیک هستند و استایل آنها را جذاب تر میکنند.

02

برای زمستان رامپر یا جامپسوت؟

همان طور که گفته شد رامپرها از جنس پارچه های سبک هستند و شلوارک دارند و اصلا برای فواصل سرد مناسب نخواهند بود.

اگر به دنبال سر همی هایی برای کودک و یا نوزاد خود برای فصل سرد هستید حتما از جامپسوت ها استفاده کنید . هم ضخامت مناسبی دارند و گرم هستند هم میتوانید از یک لباس نهایت استفاده را ببرید. جامپسوت ها چون سر هم هستند دیگر احتیاج نیست برای کودکتان بلوز جداگانه در نظر بگیرید . میتوانید جامپسوت را به تن کودکتان کنید و یک ژاکت یا کاپشن مناسب بسته به میزان سرمای هوا به تن آنها کنید و تاتم!

جامپسوت های زمستانی و پاییزی

جامپسوت های مختلفی در بازار وجود دارد با طرح حای دلبرانه که میتواند برای کودک شما مناسب باشد. جامپسوت هایی از جنس مخمل کبریتی و داخل خزدار که کلاه هم دارند. رامپرهای بافت با جنس بسیار لطیف برای پاییز و استفاده برای زیر لباس های زمستانه مناسب خواهند بود. پارچه های تدی که هم بسیار نرم هستند و هم استایل شیک و در عین حال بسیار گرمی را برای کودک دلبندتان به ارمغان می آورند. و البته جامپسوت های پنبه ای هم به عنوان زیر پوش هایی برای لباس های زمستان و پاییز میتوانند مناسب باشند.

نکات قابل توجه برای  خرید لباس

خرید رامپر پسرانه و دخترانه با جنس پارچه های گرم هم میتوان در سرما برای کودکان استفاده کرد. ولی حتما گرم ماندن پای کودکان را در نظر بگیرید. با پوشاندن جوراب شلواری های ضخیم و تو کرکی میتوانید این کار را انجام دهید و یک استایل شیکه دخترانه برای فرزند دلبندتان بسازید.

 جامپسوت ها را در دو فصل پاییز و زمستان میتوان به راحتی استفاده کرد.

رامپر ها به دلیل جنس پارچه آن ها فقط برای فصل های گرم مناسب هستند.

سرهمی ها (رامپر ، جامپسوت ) را میتوان هم برای دختران و هم برای پسران بسته به مدل آن ها استفاده کرد.

سرهمی های جلو دکمه دار برای نوزادان  گزینه ای مناسب تر  از نوع پشت زیپ دار برای خرید لباس کودک هستند.