حسین ابراهیمی گفت: اکنون ایران با اقتدار وارد مذاکرات می‌شود و در همین مدت توانسته‌ است چهره دیگری از خود به جامعه بین‌المللی ارائه دهد. گسترش روابط با چین و روسیه و کشورهای منطقه حتما جایگاه ایران را متفاوت کرده است.

رایزنی با روسیه و چین در نتیجه مذاکرات برجامی تأثیرگذار خواهد بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: روز گذشته خبر آمد که ایران، روسیه و چین درباره برجامی رایزنی کرده‌اند تا بتوانند به گفتمانی مشترک درخصوص محورهای مذاکرات دست یابند.

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی، درباره رایزنی ایران، روسیه و چین به «مثلث‌آنلاین» گفت: «قطعا نشست مشترک ایران، روسیه و چین درباره مذاکرات برجامی تأثیرات مثبتی خواهد داشت زیرا روسیه و چین اعضای ثابت شورای امنیت هستند و می‌توانند تعیین‌کننده باشند و حتما می‌توانند در مذاکرات پیش رو در جهت احقاق حقوق ایران تأثیرگذار باشند».

او ادامه داد: «خود آمریکایی‌ها هم چندان تمایل ندارند که ایران از مذاکرات فاصله بگیرد زیرا اگر چنین شود برای غربی‌ها هزینه خواهد داشت».

او بیان کرد: «اکنون ایران با اقتدار وارد مذاکرات می‌شود و در همین مدت توانسته‌ است چهره دیگری از خود به جامعه بین‌المللی ارائه دهد. گسترش روابط با چین و روسیه و کشورهای منطقه حتما جایگاه ایران را متفاوت کرده است».

این فعال سیاسی مطرح کرد: «به امید خدا در مذاکرات پیروز خواهیم شد. این خداست که کمک می‌کند وگرنه جز خدا همه‌چیز وسیله‌ای برای تحقق خواسته ذات اقدس الهی است و امروز هم به وسیله ابزارهایی مانند دیپلماسی، رایزنی با کشورهایی مختلف و... در جهت تحقق خواست الهی گام برمی‌داریم و ان‌شاءالله می‌توانیم حقمان را از ظالمان بگیریم».

ابراهیمی در پایان درباره تأثیر عضویت دائم ایران در پیمان شانگهای گفت: «از وقتی ایران به عضویت دائم در پیمان شانگهای درآمده است، رویکرد غربی‌ها تغییر کرده است و حالا این آنها هستند که اصرار به مذاکره با ایران دارند؛ دلیل این اصرار هم جایگاه خوب ایران است؛ چه در ارتباط با کشورهای شرق آسیا و چه در ارتباط با کشورهای همسایه. علاوه بر این نیروهای مقاومت با حمایت ایران در منطقه حضور مؤثری دارند و به امید خدا همه اینها می‌توانند در نتیجه مذاکرات تأثیرگذار باشند».