ایسنا | بانک‌های قرض الحسنه از هفته آینده به کمک سرپرستان خانوار‌های می‌آیند که به دلیل کرونا بستری شده و از کسب و کار باز خواهند ماند. این وام ۱۰ میلیون تومانی و ۳ ساله است که حدود ۳۰۰ هزار تومان اقساط این وام است.

وام مخصوص بیماران کرونایی + جزئیات و شرایط
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مراد پور، سرپرست معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد در رابطه با وام اعطایی به سرپرستان خانوار گفت: برنامه‌ای که تدارک دیده شده اینگونه است که به سرپرستان خانوار که دچار بیماری کرونا شده‌اند و در بیمارستان بستری و فاقد شغل و درآمد هستند، تحصیلات ۱۰ میلیون تومانی قرض الحسنه توسط دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک قرض الحسنه رسالت پرداخت می‌شود؛ از هفته آینده کار آغاز می‌شود و جزییات بیشتری توسط این بانک‌ها در اختیار متقضیان قرار داده خواهد شد.

وی ادامه داد: اطلاعات اشخاص از طریق وزرات بهداشت دریافت می‌شود و پس از صحت سنجی سرپرستانی که مشمول دریافت این وام هستند به صورت پیامک و یا تماس تلفنی از طریق بانک‌ها به افراد اطلاع رسانی خواهد شد. هیچ یک از هموطنان به بانک‌ها مراجعه نکنند و منتظر تماس آنها باشند.

دلایل اجرایی نشدن تبصره‌های مربوط به اشتغال در قانون بودجه

مرادپور در رابطه با ضمانت و اعتبار سنجی افراد در این زمینه بیان کرد: این وام ۱۰ میلیون تومانی و ۳ ساله است که حدود ۳۰۰ هزار تومان اقساط این وام است؛ ضمانت آن هم از طریق اعتار سنجی افراد است و اگر افراد خوش حساب باشند حداقل تضمینات گرفته خواهد شد.