در حالی که مردم منتظر واریز یارانه جدید هستند و دولت وعده داده که در آذر کارت اعتباری به خانوارها بدهد؛ خبری از پرداخت یارانه‌ای منتشر شده که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

یارانه جدید و عجیب دولت برای مردم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قرار بود در هفته سوم مهر ماه امسال کاهش۱۰ درصدی نرخ در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی شود؛ اما این اتفاق رخ نداد.

مشکلی که سخنگوی انجمن صنایع لبنی دلیل آن را عدم انگیزه خرده‌فروشی‌ها برای دریافت و عرضه این سه قلم کالا به دلیل کاهش سود این اقلام دانست.

انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه‌ای به دولت اعلام کرده تولیدکنندگان صنایع لبنی آماده هستند اقلام مورد نیاز دهک‌های محروم را به هر میزان که دولت مشخص کند در میادین میوه و تربار یا با قرار دادن در سبد و بن الکترونیکی کالای خانوارهای محروم تامین کند.

اگر قرار باشد دولت به واسطع تولییدکنندگان صنایع لبنی یارانه توزیع کند، این یارانه از جنس کالا خواهد بود. در سال‌های گذشته نیز دولت سبد کالا به خانوارها داده اما با حواشی بسیاری همراه شد.

این پیشنهاد انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در حالی مطرح شده که قرار بوده دولت در آذر ماه به خانوارها کارت اعتباری بدهد.

ابراهیم رئیسی یکی از برنامه‌های اقتصادی خود را اعطای کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی اعلام کرده که به گفته او قرار است در آذر ماه اعطا شود اما پس از گذشت حدود دو هفته هنوز اطلاعات جدیدی منتشر نشده است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری نیز وعده داده بود که دولت در آذر ماه خبرهای خوبی دارد، انتظارها بر این بود که خبر خوب دولت همان کارت اعتباری باشد اما در روزهای اخیر این خبر خوب به یک موضوع بورسی تغییر کرد.

منبع: تجارت نیوز